Skip to content

Homosexualitate, adulter si alegere

19/12/2013

Este homosexualitatea o alegere? Raspunsul la care am ajuns eu este “da si nu.” Tabara care marsaluieste pentru drepturile homosexualilor afirma ca orientarea heterosexuala sau homosexualitatea nu sunt alegeri pe care oamenii le fac la un moment dat in viata ci sunt inclinatii sau dispozitii cu care oamenii se nasc. Tabara celor ce sunt impotriva homosexualilor considera fie ca homosexualitatea este o boala psihica, fie ca este o alegere pe care unii oameni o fac din diverse motive (unul dintre aceste motive citate fiind experimentarea unui abuz sexual in copilarie).

Biserica Crestina a sustinut de-a lungul secolelor, pe baza Scripturii, ca practica homosexualitatii este un pacat, o violare a legii morale, atat in ce priveste legea naturala cat si ceea ce priveste legea revelata in Scriptura. In vreme ce Biserica (incluzand aici traditiile ortodoxe-rasaritene, romano-catolice si protestante-confesionale) recunoaste ca Dumnezeu si-a revelat voia in doua carti – “cartea” naturii si cartea Biblie – se pune intrebarea daca descoperirea stiintifica conform careia unii oameni se nasc homosexuali nu provoaca intelegerea crestina conform careia homosexualitatea este impotriva legii naturale.

Nu cunosc in detaliu studiile stiintifice prin care academicienii au ajuns la concluzia ca homosexualitatea este innascuta, iar , in aceasta cugetare, am sa presupun ca acest demers stiintific a respectat normele stiintei si concluzia lor este corecta. Din acest punct de vedere, ca si crestin, recunosc ca studiind natura, acei specialisti au descoperit ca homosexualii (sau macar o parte dintre ei) nu aleg sa fie homosexuali ci se nasc asa.

Pe de alta parte, consider ca doar pentru ca homosexualitatea este innascuta nu doveste ca este o orientare sexuala normala si nici justifica incalcarea legii morale prin practica homosexuala. De ce? Pentru ca exista numeroase inclinatii si orientari innascute care nu sunt nici normale si nici morale.

Ansamblul pacatelor sexuale poate fi definit ca orice manifestare sexuala care este in afara cadrului stabilit de Dumnezeu – casatoria monogama pe durata intregii vieti intre un barbat si o femeie. Orice practica sexuala in afara fidelitatii monogame intre un barbat si o femeie este, din punctul de vedere al voii revelate de Dumnezeu in Scriptura, un pacat sexual. In aceasta privinta, distinctiile si nuantele ce sunt izvorate din normele culturale par sa fie putin importante, pentru ca inaintea legii lui Dumnezeu orice deviere sexuala atrage dupa sine vinovatia rebeliunii fata de Dumnezeu.

Dupa forma de manifestare pacatele sexuale pot fi:

  1. Indulgenta fata de pofta sexuala nemanifestata fizic fata de o persoana in afara casatoriei
  2. Antrenarea poftei sexuale prin manifestarea ei verbala si exprimarea intentiei prin flirt fata de o o persoana in afara casatoriei
  3. Indeplinirea  poftei sexuale prin manifestarea fizica cu o persoana in afara casatoriei

Dupa obiectul manifestarii pacatului sexual:

  1. Pacatul sexual cu o persoana de sex opus (adulter heterosexual)
  2. Pacatul sexual cu o persoana de acelasi sex (homosexualitate)

Desi exista distinctii si nuante in ce priveste gravitatea si consecintele temporare ale acestor pacate, toate fac parte din aceeasi categorie si in esenta reprezinta aceeasi incalcare a voii morale revelate de Dumnezeu in legea sa, izvorate din aceeasi dorinta necontrolata si rebeliune fata de Dumnezeu. Pornografia, relatiile sexuale inaintea casatoriei, adulterul si homosexualitatea atrag dupa ele aceeasi vinovatie.

Este heterosexualul care isi inseala sotia sau care are relatii sexuale inainte de casatorie mai putin vinovat decat homosexualul? Raspunsul gasit in legea lui Dumnezeu este “nu.” Desi homosexualitate este nu doar o incalcare a legii revelate in Biblie ci si o incalcare a legii revelate in natura, pacatul homosexualitatii nu scuza pacatele sexuale ale heterosexualilor.

Ipocrizia epocilor anterioare care au incriminat homosexualitatea a fost faptul ca in vreme ce homosexualii erau aspru pedepsiti si stigmatizati, heterosexualii care aveau relatii sexuale inaintea casatoriei sau cei care comiteau adulter erau tolerati. Daca ar fi sa constatam un progres in societate, atunci consider ca l-am gasi intr-un nivel mai redus de ipocrizie. Dar sinceritatea lipsita de adevar nu aduce decat o transparenta mai mare a pacatului: oamenii se simt liberi si mandri in expunerea propriei rebeliuni fata de Dumnezeu.

Oamenii de stiinta care sustin ca homosexualitatea este inascuta, recunosc faptul ca si dorinta heterosexualilor de a avea relatii sexuale inainte de casatorie sau de a avea relatii sexuale cu alte persoane pe langa sot/sotie este la fel de innascuta. Doar pentru ca homosexualii sunt nascuti cu o orientare inspre relatii sexuale cu persoane de acelasi sex, iar heterosexualii sunt nascuti cu o orientare inspre adulter nu inseamna ca homosexualitatea sau adulterul au o justificare inaintea dreptatii lui Dumnezeu.

Conditia si orientarile cu care suntem nascuti face parte din consecintele pacatului originar care este transmis prin nastere de la parinti la copii. Doar pentru ca te-ai nascut cu un impuls, nu inseamna ca trebuie sa il urmezi. Doar pentru ca te-ai nascut cu dorinta de a acumula tot ce iti place din jur nu inseamna ca esti justificat sa furi. Doar pentru ca te-ai nascut cu instinctul de auto-aparare si nu inseamna ca din manie ca ai fost jignit poti sa omori un om care te-a jignit.

Faptul ca homosexualitatea este o orientare innascuta nu justifica persoanele care comit acest pacat, dupa cum impulsurile sexuale innascute ale heterosexualilor nu justifica adulterul (sau alte pacate conexe).

Mesajul Bisericii Crestine este cel al Evangheliei lui Iisus Hristos, al iertarii pacatelor prin credinta in jertfa de pe Cruce, prin care, orice pacate, oricat de mari ar fi, sunt iertate de dragostea lui Dumnezeu care se descopera prin Scriptura, spaland oamenii de pacate, adoptandu-i in familia Sa si pazandu-le trupurile pentru viata vesnica.

Mesajul Bisericii nu este un mesaj al condamnarii ci o invitatie la primirea spalarii de pacate si la intrarea in familia lui Dumnezeu.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: