Skip to content

Ateii se înşala singuri

03/09/2010

“Pai tocmai asta e dovada de imoralitate, faptul ca tu crezi in ceva fara nici un motiv intemeiat si dovada, crezi orbeste in ceva invizibil cu gandul si fericirea ca ai sa primesti viata vesnica, pt care nu ai nici o dovada … si esti dispus sa iti dai viata, chiar a familiei pt aceasta ideologie bolnava … ai credinta … ok, dar o credinta fara dovezi e capabila sa duca la imoralitati si te face capabil sa crezi orice baliverne .” eminescinescu

In primul rand credinta crestina nu este oarba asa cum cred unii. Se bazeaza pe fapte istorice si pe o realitate care o gasim in noi insine (legea morala). Ateii de multe ori reinventeaza crestinismul iar apoi spun ca este irational. Daca incerci sa le explici ce este crestinismul de fapt, iti spun ca este prea complicat, sau nu vor sa te asculte. Din comentariul lui eminescinescu imi dau seama de interpretarea gresita pe care o are cu privire la crestinism. De ce luati un singur verset/text din Biblie si spuneti: “ai vazut?!?!”, “cum se poate asa ceva!?!?!”. Ati citit Biblia sa vedeti ce vrea sa spuna, adica sa incercati sa intelegeti? Poate autorii aceia nu au scris totul fara sens si la intamplare fara sa gandeasca, poate au incercat sa transmita ceva.

Vreau sa clarific un lucru: crestinul nu crede pentru fericirea ce ii sta inainte, pentru viata vesnica. Crestinul nu este ca un copil de 3 ani care este santajat de parintele lui ca ii va cumpara o ciocolata daca va sta cuminte o ora. Eu nu am gasit asa ceva pe paginile Bibliei. El iubeste pentru ca Dumnezeu l-a iubit intai (1 Ioan 4:19). Voi vi-L inchipuiti in mintea voastra pe Dumnezeu asa cum CREDETI voi ca este iar apoi spuneti: “ce fel de Dumnezeu este acesta”.

Cu cine Mă veţi pune alături, ca să Mă asemănaţi? Cu cine Mă veţi asemăna, şi mă veţi potrivi? (Isaia 46:5) spune Dumnezeu. Cand veti intelege ca Dumnezeu este suveran si ca El uraste pacatul pana acolo ca va pedepsi si gandurile noastre rele, incepi sa intelegi cam ce vrea sa spuna Biblia.

Eu n-am vorbit în ascuns, într-un colţ întunecos al pământului. Eu n-am zis seminţei lui Iacov: ,Căutaţi-Mă în zadar!’ Eu, Domnul, spun ce este adevărat, vestesc ce este drept.” (Isaia 45:19 ) Dar cine se va hotara sa Il caute pe Dumnezeu? Sau este prea mare pretul pe care trebuie sa il platesti. Sa iti lasi pacatele si mandria si sa crezi lucrarea ce a savarsit-o Isus.

Timpul este scurt, nu pierdeti timpul degeaba.

7 comentarii leave one →
  1. 03/09/2010 11:49 am

    „credinta crestina nu este oarba asa cum cred unii. Se bazeaza pe fapte istorice si pe o realitate care o gasim in noi insine (legea morala)”
    La partea cu „legea morala” ti s-a aratat ca te inseli, reciteste comentariile

    La partea cu faptele istorice te inseli iarasi, nu exista fapte istorice cunoscute care sa confirme ca a existat Isus, ca a facut minunile descrise in biblie, ca a murit si ca a inviat etc

    „Ati citit Biblia sa vedeti ce vrea sa spuna, adica sa incercati sa intelegeti? ”
    Eu da.

    „Crestinul nu este ca un copil de 3 ani care este santajat de parintele lui ca ii va cumpara o ciocolata daca va sta cuminte o ora. Eu nu am gasit asa ceva pe paginile Bibliei”
    Eu am gasit asa: daca asculti de D-zeu primesti rasplata, daca nu asculti esti pedepist.

    „Voi vi-L inchipuiti in mintea voastra pe Dumnezeu asa cum CREDETI voi ca este”
    Si tu ti-l imaginezi altfel decat crezi ca este?
    Sincer, eu nu mi-l imaginez deloc. Nu stiu cum trebuie sa mi-l imaginez. Poti sa faci, te rog, o descriere?

    „Dumnezeu este suveran si ca El uraste pacatul pana acolo ca va pedepsi si gandurile noastre”
    Pacatul = atunci cand nu faci voia lui D-zeu.
    D-zeu, zici tu, uraste sa nu i se faca voia. Si, implicit, ii pedepseste pe cei care nu-i fac pe plac. Adica are un comportament discretionar, absolutist, dictatorial. Esti sigur ca asta vrei sa spui?

    Ti-am zis ca si eu sunt tata. Eu nu mi-as putea pedepsi copilul in felul asta. L-as impiedica sa greseasca, in primul rand. Nu las prizele la indemana copilului ca sa vad daca alege „cu liber arbitru” sa-si bage degetele in ele. Iar daca si le baga, in loc sa ma consider pe mine vinovat ca n-am luat masuri, il pedepsesc tot pe el condamnandu-l la moarte (cam asa face D-zeu cu Adam si Eva)

    • 03/09/2010 11:50 am

      Argumenteaza cu Biblia afirmatiile de mai sus.

      • ion permalink
        03/09/2010 8:44 pm

        deci sunteti niste slugi,asta e conditia voastra umana dupa 2000 de ani de gandire logica SLUGI ,la pietre la preoti la icoane,si in fata voastra niste slugi,minti inguste,sa nu uitati ca mariile genii au fost ateii care netinant cont de balivernele bibliei(care e scrisa tot de oameni cu mare imaginatie)au adus umanitatea unde este si nu au ramas la constructia de piramide inchinate zeilor

      • 04/09/2010 1:45 pm

        @ion
        Cred ca intelegi gresit ideea de crestin. Crestin nu este acela care se inchina la icoane sau construieste piramide. Dincolo de definitia crestinismului, care inghesuie sub acelasi acoperis catolicii, ortodocsii si protestantii, crestinul reprezinta un urmas credincios al lui Iisus Hristos.

  2. VladC permalink
    15/11/2010 12:12 pm

    @Claudiu

    „In primul rand credinta crestina nu este oarba asa cum cred unii. Se bazeaza pe fapte istorice si pe o realitate care o gasim in noi insine (legea morala).”

    Fapte istorice – asa cum ti-a spus si abis,nu se gasesc foarte multe(spre deloc) scrieri istorice care sa confirme lucrurile scrise in biblie.Problema cea mai mare(din punctul meu de vedere) o reprezinta evenimentele importante pentru intreaga miscare ideologica crestina,ce nu prea se regasesc in scrierile vremii.
    Realitatea – nu e subiectiva.Perceptia noastra asupra realitatii da.

    ” Ateii de multe ori reinventeaza crestinismul iar apoi spun ca este irational. Daca incerci sa le explici ce este crestinismul de fapt, iti spun ca este prea complicat, sau nu vor sa te asculte.”

    Imi pare rau,dar NU.Nu stau lucrurile chiar asa.Ateii reinventeaza crestinismul?Serios? Nu nu nu . Crestinii reinventeaza crestinismul.
    Avem dupa cum urmeaza :
    The Latin Rite
    Eastern Catholic Churches
    Eastern Orthodox Church
    Oriental Orthodox Church
    Assyrian Church of the East
    Anglican Communion
    Independent
    Byzantine
    Oriental
    Western-Rite
    Assyrian
    Anglican
    Pre-Lutheran Protestants
    Lutheranism
    Presbyterianism
    Congregationalist Churches
    Anabaptists
    Brethren
    Methodists
    Pietists and Holiness Churches
    Baptists
    Spiritual Baptists
    Apostolic Churches
    Pentecostalism
    Charismatics
    Neo-Charismatic
    African Initiated
    United and uniting churches
    Stone-Campbell Restoration Movement
    Southcottites
    Sabbath-Keeping Churches, Adventist
    Sabbath-Keeping Churches, Non-Adventist
    Sunday Adventists
    Sacred Name Groups
    British-Israelism
    Latter Day Saints
    Oneness Pentecostalism
    Unitarianism and Universalism
    Swedenborgianism
    Messianic Judaism
    New Thought

    SI LISTA POATE CONTINUA LA NESFARSIT.
    Bine….nu pana la nesfarsit….ci pana la 38.000(TREI ZECI SI OPT DE MIIIII) de denominatii crestine luand in considerare distinctiile culturale si particularitatile nationale ale fiecarei denominatii.
    38.000……Ateii reinventeaza crestinismul ? Imi asum rolul ( sper sa nu se supere nimeni ) de a cere iertare pentru faptul ca ateii nu cunosc toate aceste 38.000 de denominatii crestine,fiecare crezand ca detine adevarul absolut si ca ceilalti gresesc. Luati asta in considerare cand mai folositi „Pascal’s Wager” .

    „De ce luati un singur verset/text din Biblie si spuneti: “ai vazut?!?!”, “cum se poate asa ceva!?!?!”. Ati citit Biblia sa vedeti ce vrea sa spuna, adica sa incercati sa intelegeti? Poate autorii aceia nu au scris totul fara sens si la intamplare fara sa gandeasca, poate au incercat sa transmita ceva.”

    De ce ? Pentru ca atunci cand o idee este cladita sub forma de stiva,varful depinzand de restul cladirii pentru stabilitate,este suficient sa arati ca baza nu e stabila,sau ca un etaj nu este suficient de rezistent pentru a sustine restul cladirii,sau ca insasi fundatia pe care e construita cladirea nu permite o astfel de constructie,pentru a darama varful.

    Cat despre citit biblia,da,am citit-o.Si ti-as recomanda un exercitiu de imaginatie.Incearca sa iti inchipui cum ar fi fost daca nu ai fi auzit niciodata de Dumnezeu,daca ai fi fost nascut pe o insula unde crestinismul nu ar fi ajuns.Si intr-o zi ai gasi o biblie si te-ai apuca sa o citesti.Lipsit de indoctrinarea intra/interfamiliala si de presiunea societatii ce te indreapta spre uniformitate in gandire,lipsit de toate prejudecatile pe care le ai acum fata de Dumnezeu si fata de stiinta,CREZI CA AR AVEA SENS CE CITESTI ??? CREZI CA L-AI PERCEPE PE DUMNEZEU LA FEL CUM IL PERCEPI ACUM ?

    • 16/11/2010 7:26 am

      Vlad, intradevar exista multe denominatii crestine datorita neintelegerilor in ce priveste anumite reguli, traditii, obiceiuri, neintelegerea unor texte Biblice in acelasi fel ca ceilalti. Eu personal stiu ca sunt si multe dintre ele care sunt pe langa „subiect” care se vad „cu ochiul liber”. Dar ce este cel mai important lucru si pe care majoritatea il afirma este EVANGHELIA, vestea buna a iertarii in Isus Hristos. Despre asta vorbeste Biblia si asta va spun si eu. Eu nu vreau sa va chem la o religie, o biserica sau cult. Pe mine ma intereseaza sa fiti mantuiti si sa fugiti de mania viitoare aratata datorita faptului ca am incalcat legea lui Dumnezeu. Dar unde sa fugiti? La iertarea ce o ofera Dumnezeu in Isus Hristos.

  3. VladC permalink
    15/11/2010 12:47 pm

    @Claudiu
    „Voi vi-L inchipuiti in mintea voastra pe Dumnezeu asa cum CREDETI voi ca este iar apoi spuneti: “ce fel de Dumnezeu este acesta”. ”

    Nu.Eu cel putin nu mi-l inchipui in niciun fel.Este suficient sa citesc biblia ca sa aflu cum este descris.
    El este: etern,infinit,omniprezent,omnipotent,omniscient,imuabil, suveran, intelept, drept, just,adevarat,bun,milos etc (din biblie)

    DAR in acelasi timp omoara personal sau ordona moartea a catorva milioane de oameni.Nu il deranjeaza foarte tare nici sclavia,vanzarea propriei fete drept sclava sexuala,uciderea copiilor(zdrobirea lor de pamant,chiar),violul si muuuulte alte astfel de lucruri dragute ( Tot din biblie sunt si astea )

    Hmmm ?!

Lasă un răspuns

