Skip to content

Unde si cum pot sa caute ateii ADEVARUL?

04/07/2010

Nu uita ca numai Dumnezeu este ADEVARUL. Biblia este un adevar despre ADEVAR. O carte despre Biblie este doar un adevar, despre un adevar, despre ADEVAR, iar o predica inspirata de lectura unei carti este un adevar, despre un adevar, despre un adevar, despre ADEVAR.

Nu te multumi doar cu cartile, cauta Realitatea ultima, pe Dumnezeu Insusi. Sunt multi oameni care citesc carti, dar altceva este sa-L cunosti pe Dumnezeu, sa umbli cu El.

Richard Wurmbrand

Si acum ceva de la mine. Voi va uitati la cei care isi spun crestini si nu traiesc realitatea Bibliei, auziti despre Dumnezeu de la mine sau de la altii, cititi carti, urmariti filme si clipuri pe internet dar niciodata nu va duceti la sursa… la Dumnezeu. De cand am inceput sa vorbesc cu ateii, nici unul nu a avut curajul sa Il caute pe Dumnezeu dupa termenii Lui, dupa conditiile Lui, El este mai mare decat tine, nu poti sa Ii impui conditii asa cum faci de obicei (de genul sa Se arate daca exista). Oare le este frica ateilor de umilinta cu care trebuie sa vina inaintea lui Dumnezeu, le este frica sa recunoasca pacatul si greselile din viata lor? Se poate.

Termenii lui Dumnezeu sunt pocainta fata de pacat si credinta in ce a facut Isus Hristos, a platit pretul pacatelor tale pe cruce.

Psalmul 34:8 Gustaţi şi vedeţi ce bun este Domnul! Ferice de omul care se încrede în El!

Ioan 3:16 Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică.

64 comentarii leave one →
  1. 07/07/2010 6:48 pm

    Uite-ți umilința!

    • 07/07/2010 8:01 pm

      Nu sunt de acord cu aceasta catedrala si nici nu as vrea sa fiu asemanat cu cei care o construiesc. Biserica nu este o cladire… Biblia spune ca Biserica este foarmata de catre toti urmasii lui Isus de pe intreg pamantul. Si mi se pare o cheltuiala in zadar, cand ar putea fi hranite multe guri.

      • 11/08/2010 10:09 am

        Tu spui asta din perspectiva confesiunii pe care o reprezinti!

    • 11/08/2010 10:10 am

      Tu ai vazut Domul din Koln?
      CMN cred ca nici pana la mezanin nu-i ajunge:)

  2. 08/07/2010 7:14 am

    E un răspuns foarte ușor, nu? Dar pe cât de ușor este, pe atât de inutil.

  3. 08/07/2010 11:20 am

    Nu domne’, nu sunt.

  4. abis permalink
    09/07/2010 5:38 am

    Ce zici tu:

    „De cand am inceput sa vorbesc cu ateii, nici unul nu a avut curajul sa Il caute pe Dumnezeu dupa termenii Lui, dupa conditiile Lui
    …..
    Termenii lui Dumnezeu sunt pocainta fata de pacat si credinta in ce a facut Isus Hristos, a platit pretul pacatelor tale pe cruce.”

    Pai vezi cum te contrazici?! Nu e vorba despre curaj. Ci de o contradictie in termeni. Nu poti sa indeplinesti „conditiile” decat daca esti convins ca Isus a existat, ca a fost D-zeu, ca a inviat etc. Deci nu poti indeplini conditiile tale decat daca deja esti credincios, nu ateu. 🙂

    Cu alte cuvinte, tu te plangi ca de cand ai inceput sa vorbesti cu atei nu ai convertit niciunul. Lucru care nu ma mira, cu astfel de argumente. 🙂

    Uite, eu nu sunt credincios. Ca majoritatea oamenilor, vreau sa stiu care este adevarul. Ce metode am pentru a afla adevarul in privinta existentei divinitatii (nu ma refer in mod special la Isus, ci la posibilitatea ca oricare zeu al omenirii sa existe)? Pai nu prea am, afirmatiile religioase nu pot fi verificate. Nu pot demonstra nici ca Isus exista, nici ca nu exista; nu pot demonstra nici ca Thor, Vishnu, Manitu, Hera, Gebeleisis, Zana Maseluta, Mos Ene etc exista, nici ca nu exista… Dupa parerea ta, ar trebui sa-mi traiesc viata ca si cum ar exista toti astia si sa respect toate regulile impuse de toate religiile care s-au perindat pe suprafata globului, doar asa, in caz ca, cine stie, o fi vreuna adevarata printre ele? 🙂

    • 11/08/2010 10:11 am

      Abis, incepusei bine comentariul:)
      Te invit sa meditezi asupra diferentei dintre personaje istorice reale (Iisus, Mahomed, Buddha, Krishna) si mitologiile popoarelor (Fat Frumos, Balaurul etc.)

  5. Feynman permalink
    09/07/2010 5:42 am

    „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu”

    L-a dat definitiv si irevocabil? A murit pana la urma pe bune? Sau doar l-a pus sa faca un show pe o perioada infinitezimala raportat la infinitate, ceea ce nu inseamna ca „l-a dat”?

    Doar atat de putin a iubit Dumnezeu lumea? Slab, foarte slab. A existat iubire mai mare la oameni… de exemplu au fost femei care si-au dat viata, definitiv si irevocabil, pentru copiii lor. Au murit oameni in chinuri atroce, incomparabil mai mari decat odihna scurta pe cruce a lui Isus. Asa numitul „sacrificiu” al lui Isus e fix pix prin comparatie.

    • 09/07/2010 6:50 am

      Ti-am mai raspuns la un comentariu Feynman despre ceea ce faci. Tu spui ca Isus Hristos a platit pentru oameni, dar nu stii in ce mod pentru ca nu citesti Biblia. Da au murit oameni, si-au dat viata pentru cauze bune. Dar tu nu stii ce a facut Isus la cruce pentru TOTI oamenii. Mai citeste in Biblie, si nu o spun cu aroganta.

      • Feynman permalink
        13/07/2010 5:43 am

        Ce a facut Isus pe cruce? A scos ultime cuvinte contradictorii?
        „S-a sfarsit” versus „Eli Eli lama sabachthani” versus „tata, in mainile tale imi pun sufletul”?

        Dupa cum iti explicam, „sacrificiul” presupus e fix pix. Si ca suferinta, si ca durata. Asa ca nici macar sadismul specific crestin, cu dorinta psihanalitica pentru tap ispasitor nu va e satisfacuta complet. Tapul ispasitor a scapat dupa o scurta suferinta usoara (prin comparatie).

        Cat despre „facutul” pe cruce, scuza-ma ca-ti repet, doar poate pana la urma te prinzi: dumnezeul tau nu era capabil sa gaseasca o metoda mai putin sadica? Ce fel de minte perversa are de in loc sa zica abracadabra, omnipotentul, face tot felul de actiuni sado-masochiste (sado din motive de suferinta, masochiste pentru ca voi presupuneti ca isus e tot una cu dumnezeu)?

      • 13/07/2010 6:14 am

        A spus toate cele trei amintite de tine mai sus.

      • Feynman permalink
        13/07/2010 1:08 pm

        Poate ti-e greu de inteles cu „ultimele cuvinte”, te rog sa precizezi exact care a fost ultimul cuvant. Sa nu spui ca au fost toate 🙂

  6. Feynman permalink
    13/07/2010 1:07 pm

    Tu crezi ca valoarea de adevar „adevarat” e diferita, functie de cum o scrii, cu litere mari sau mici? LOL Gandirea magica si ilogica in actiune, si ilogica in actiune. Logica spune altceva despre valorile de adevar decat spui tu.

    • 11/08/2010 10:13 am

      Feynmann, crestinismul contemporan, care putin are in comun cu ce predica Iisus, greseste enorm punand accent pe sacrificiu si alte dogme, in detrimentul invataturii lui Iisus din Evanghelii.

  7. Tibi permalink
    09/08/2010 7:57 am

    Musulmanii il considera pe Iisus un profet, ridicat in Ceruri de catre Dumnezeu (Allah), si care n-a fost niciodata rastignit. In vremurile de apoi, profetul Iisus se va intoarce pe pamant. Dumnezeu nu ar permite niciodata ca un profet al sau sa sufere chinurile rastignirii. Iar oamenii se nasc puri si neprihaniti (musulmani = supusi lui Dumnezeu), si desi Iisus a fost ridicat in ceruri si se va intoarce, Mohamed este ultimul Sau profet si intemeietorul Islamului.

    Deci stimabile, eu nu sunt ateu, dar daca intri in chestii de ateism versus religie, faci aceeasi greseala ca toti ateii: esti subiectiv.

    Mai sunt si alte religii pe lumea asta. Daca nu le cunosti, nu mai discuta despre ateism.

    Acelasi lucru il spun si ateilor, pentru ca ateii au devenit atei mai ales in contradictie cu crestinismul, fara sa stie alte religii.

    Eu bag de seama ca sunt 2 categorii de oameni: ateii anti-crestini… si crestinii anti-atei.
    Pacat..

    • 09/08/2010 5:37 pm

      Ateii, cel puțin cei activiști, atacă în principal(deși vei vedea o serie de discuții și împotriva celorlalte religii) dogma și instituțiile creștine pentru că de ele se izbesc cel mai des. Iar ceea ce faci tu în legătură cu ateii este o presupunere cu marjă de eroare foarte mare, iar propunerea irealizabilă. Nu văd de ce să caute și să studieze toate religiile globului, pentru că cineva are impresia că altfel nu le este justificată lipsa de credință.

    • 11/08/2010 10:15 am

      Tibi, chiar si Islamul, desi mult mai pur de inventii „a la Sfintii Parinti”, a suferit „mutatii”… in general directionate spre „a se selecta natural” cat mai departe de crestinism…

  8. ammos permalink
    10/08/2010 9:08 am

    @Tibi: ateismul este o ‘reactie’ a teismului (de unde si numele) si este cartacterizat de negarea existentei lui Dumnezeu sau a oricarei divinitati,indiferent de ce natura, mono sau politeista! categoriile pe care le-ai spus tu mai sus, crestini anti-atei si atei anti-crestieni, nu este cea mai obiectiva clasificare, dar tie ti se pare asa deoarece traim intr-o tara majoitar crestina(cu numele,doar,din pacate) si chiar si la nivel mondial crestinismul are raspandire foarte mare,mai ales in cadrul tarilor civilizate! probabil ca si in tarile arabe exista oamnei care au polemici cu atei privind existenta lui Alah!nu este o lupta ateism vs religie! defapt sunt ateii si teistii sau deistii! iar de subiectivitatea de care aminteai, nu exista oameni care sa aiba o parere pur obiectiva cu privire la lucruri ce tin de natura spirituala! si nu trebuie sa cunosc in detaliu fiecare religie ca sa pot vorbi de ateism! daca sunt crestin(deci teist) imi pot apara ideile si convingerile mele in fata ateilor, chiar daca nu stiu foarte multe despre celelate religii teiste sau deiste!(evident asta nu inseamna sa nu ai idee ce spun celelate religii)
    @Feynman: notiunea de adevar prezinta doua caracteristici principale! validitatea, pentru ca altfel nu ar mai fi un adevar, nu? si caracterul absolut(nerelativ), pentru ca daca nu are aceasta caracteristica din nou nu ar mai fi un adevar!cam asta spune logica (ca stiinta, nu logica de balta a oricui)! nu conteaza cum scrii sau cum percepi tu adevarul, el este independent de vointa si perceptiile noastre!

    • 11/08/2010 10:19 am

      Ammos, daca ai o cunoastere si o intelegere a celorlalte religii majore, atunci remarci… jovial, ca ateismul este cea mai mare prostie cu putinta:)

    • ammos permalink
      14/08/2010 10:00 am

      Adi, un minim de cunostinte cu privire la celalte religii am, in mare stiu „cu ce se mananca fiecare” , despre ateism nu as spune aceleasi cuvinte grele pe care le-ai spus tu! 🙂 ateii se considera pur obiectivi cu privire la realitatea in care traim,si in mare parte asa este ,insa singurul moment in care isi pierd obiectivitatea, este atunci cand se aduce vorba de propia lor subiectivitate! 🙂

  9. Tibi permalink
    10/08/2010 2:39 pm

    vroiam sa mai subliniez un alt lucru: degeaba justifici existenta lui Dumnezeu prin prisma faptului ca Iisus Hristos a mântuit lumea murind pe cruce; musulmanii cred ca Iisus s-a ridicat la ceruri si se va intoarce, dar el nu e vazut de Islam ca mântuitor, ci ca profet, pe care Allah l-a salvat de la crucificare. E aiurea sa aduci justificari in favoarea ideii „Dumnezeu exista”, cu argumente religioase dogmatice de orice fel;

    poti, totusi, sa aduci argumente in favoarea ideii „Dumnezeu exista”, cu argumente filosofice. Altminteri n-o sa convingi niciodata un ateu.

    Mai sunt religiile non-teiste. Cum ar fi Buddhismul. De fapt nu este chiar o relgie, este Dhamma. Poti cerceta subiectul.

    Cateva videoclipuri interesante facute de un ateu:


    sunt mai multe, numerotate. Nu le postez pe toate aici.

    • 11/08/2010 8:56 am

      Tibi, tu esti budist???????

      • Tibi permalink
        11/08/2010 9:43 am

        ceva de genu’ 🙂

      • 11/08/2010 10:15 am

        Adica stiam ca esti budist, ca am vazut ca ai zis la zergu…

    • 11/08/2010 4:17 pm

      Ce interesant! Cum adica „ceva de genu’”?:)
      Si eu sunt f interesat de budism! De fapt, in clipa de fata invat hinduism:)
      Vrei sa imi oferi detalii??

    • ammos permalink
      14/08/2010 10:15 am

      Tibi, sunt constient de faptul ca,venind pur si simplu cu evanghelia la un ateu, sunt sanse minime sa ai succes, de aceea exista apologetii, care din fericire au argumente filozofice suficiente pentru a face un ateu sa creada, numai ca si ateii au si ei propia lor subietivitate si asta face lucrurile mai coplicate!
      da sunt si religiile non teiste, dar nu vad ce fel de polemici ar putea ateii sa aiba cu adeptii acestora din moment ce aceste nu implica existenta divinitatii!
      filmuletele postate de tine,le-am mai vazut cu ceva vreme in urma, sunt interesante ca material filozofic 🙂

      • 14/08/2010 12:08 pm

        Eu sunt de parere ca budismul nu este o religie non-teista!
        Chiar cred ca este o religie teista… dar neexplicit.
        Budismul este, practic si istoric, o secta a hinduismului…
        Atata vreme cat exista aceeasi Dharma ca la hindusi, atunci nu „filosofia” defineste religia, ci… dharma respectiva. Deci, in virtutea acestui argument, poti sa translatezi si caracterul teistic de la hinduism la budism. Alaturi de argumentul istoric, desigur:)

      • ammos permalink
        23/08/2010 6:41 am

        Adi, prin definitie teismul este caracterizat de existenta lui Dumnezeu sau a unei divinitati! din moment ce in budism nu se aduce vorba de divinitate, deductia logica la care ajungem este ca budismul este o religie non-teista! nu vad de ce am complica lucrurile asa tare cum tu o faci! dar ..ma rog, fiecare poate interpreta cum vrea asta si acum sincer, nu pot sa spun ca ma deranjeaza catusi de putin daca este intr-un fel sau altul!

      • 23/08/2010 4:12 pm

        Dar trebuie sa iei in calcul contextul istoric si teologic in care a aparut budismul… e cat de cat similar celui in care a aparut crestinismul… se denaturase complet hinduismul, ca devenisera aia foarte ritualisti, ca si evreii… si a venit Buddha sa ii indrepte spre practica credintei… nu sacrificii si ce prostii mai faceau ei… In mare parte se aseamana cu reforma adusa de Iisus!

      • ammos permalink
        24/08/2010 7:31 am

        offf hai mai Adi.. in primul rand mai verifica odata insemnatatea cuvantului teism; in al doilea rand ceea ce spui tu aici este ca si cum ai spune ca leul si zebra sunt carnivore pentru ca ele s-au nascut intr-un mod similar pentru ca sunt mamifere! nu-ti inteleg logica.. dar in fine ,e opinia ta,o respect,desi nu sunt de acord cu ea! in orice caz pentru mine nu are nici o relevanta daca budismul este o religie teista sau nu, dar rationamentul prin care iti construiesti tu argumentul este gresit!

      • 24/08/2010 11:12 am

        Nu este gresit, ci este aproximativ.
        Vreau sa ma opun oricarei tentative de a face deosebiri intre religii!

      • ammos permalink
        25/08/2010 9:58 am

        Adi, e foarte grav daca alegi sa folosesti astfel de ratoinamente gresite(sau aproximative cum le numesti tu) doar ca sa-ti atingi scopul propus! tu pleci gresit, e ca si cum ai avea acoperisul cladirii si vrei sa construiesti baza! incerci sa modifici, sa adaugi, sa schimbi astfel incat lucrurile sa fie cum vrei tu! gresit 🙂 sunt diferente(gramezi) intre religii,,intre confesiuni,intre credinte(asa cum le-au etichetat oamenii) dar numai o singura cale te poate duce pe varful muntelui-asta fiind diferenta majora !

      • 25/08/2010 10:21 am

        Da, dar si ce consideri tu „calea” aia tot oamenii ti-o servesc!
        Am comentat aceasta obiectie in articolul meu genial: http://adi.trei.ro/?p=788

      • ammos permalink
        25/08/2010 11:48 am

        ca si crestin(urmas al lui Hristos) urmez calea lasata de exemplul Lui! nu contreaza religia sau confesiunea mea!pana la urma astea sunt etichete puse de oameni si nu le urmez pe acestea 😉

  10. 14/08/2010 1:05 am

    Sa nu iti faci chip cioplit nici vreo infatisare a lucrurilor care sunt sus in ceruri,sau jos pe pamant,sau in apele mai joos decat pamantul.Sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti.Dumnezeu este duh si trebuie sa I ne inchinam in duh si in adevar.Sa ne inchinam Lui nu inseamna sa ne plecam inaintea unor pietre,lemne,sau metale.Inchinarea adevarata se face in inima ta

  11. 14/08/2010 1:17 am

    abis chiar ca esti intr-un abis mare.ai zis ca vrei sa stii care este adevarul?dar ai stat de vorba cu tine?chiar ti-ar placea sa traiesti dupa voia lui Dumnezeu?Voia Lui cu noi este sa ne iubim dusmanii,sa nu furam,sa nu curvim,sa nu mintim…ai putea sa iubesti pe cineva care te-a batut,sau care ti-a furat ceva,sau care te-a jignit?daca iti doresti din toata inima sa schimbi viata in alt fel atunci ti se va arata.Nu iti stiu eu viata dar atunci cand bei,atunci cand te duci cu vreuna,atunci cand poftesti doar la una si gandul nu iti sta la lucruri bune,nu are cum sa ti se arate Dumnezeu dragostei tie care faci nelegiuirea.Cu tot respectul

    • 16/08/2010 9:32 am

      @Marian:
      „ai zis ca vrei sa stii care este adevarul?dar ai stat de vorba cu tine?”
      Da, am stat. 🙂

      „chiar ti-ar placea sa traiesti dupa voia lui Dumnezeu?Voia Lui cu noi este sa ne iubim dusmanii,sa nu furam,sa nu curvim,sa nu mintim…”
      Nu am dusmani, nu fur, nu am omorat pe nimeni, sunt un om pasnic, un bun cetatean, as putea zice. 🙂

      „ai putea sa iubesti pe cineva care te-a batut,sau care ti-a furat ceva,sau care te-a jignit?”
      Nu stiu, nu m-am mai batut cu nimeni de cand aveam vreo zece ani. 🙂
      De ce sa ma jigneasca cineva?! Nu-mi aduc aminte sa ma fi jignit careva recent. Iar de furat, am avut noroc sa nu mi se fure nimic de multe vreme, sunt un om prevazator.

      „daca iti doresti din toata inima sa schimbi viata in alt fel atunci ti se va arata”
      Pai nu stiu daca am ceva de schimbat, mie mi se pare ca am o viata rezonabila, nu am ce schimba la ea in sensul sugerat de tine…

      „atunci cand bei,atunci cand te duci cu vreuna,atunci cand poftesti doar la una si gandul nu iti sta la lucruri bune”
      Nu consum alcool decat extrem de rar, la ocazii speciale si atunci in cantitati rezonabile. Duc o viata sanatoasa: sport, dus cu apa rece, fructe, legume, peste, fara tutun, alcool cum spuneam doar putin si la ocazii speciale, reciclez deseurile etc. Incerc sa ma comport cat mai bine atat in privat, cat si in societate.

      „nu are cum sa ti se arate Dumnezeu dragostei tie care faci nelegiuirea”
      Nu fac nicio nelegiuire. Spuneai ca nu imi stii viata, atunci de ce presupui ca sunt un „nelegiuit”? 🙂

      • 16/08/2010 7:40 pm

        Abis, daca ai o viata atat de fericita, atunci de ce nu Ii multumesti lui Dumnezeu pt ea?!:)

      • 16/08/2010 7:51 pm

        Ce bun te consideri abis.

        Oare nu ai mintit niciodata, sau mai bine zis, cate minciuni ai spus in viata ta?
        Iisus a spus ca orisicine se uita la o femeie ca s-o pofteasca a si preacurvit cu ea ininima lui.
        Legea spune sa „cinstesti pe tatal tau si pe mama ta”. Intotdeauna ti-ai ascultat parintii? Le-ai dat intotdeauna cinstea cuvenita?
        Din discutiile cu tine am observat ca iti imaginezi in mintea ta ca Dumnezeu este altfel decat cum spune Biblia, asta este idolatrie si pe buna dreptate dumnezeul pe care il creezi in mintea ta nu exista si nu poate sa iti faca nimic.

        Psalmul 50:21 Iată ce ai făcut, şi Eu am tăcut. Ţi-ai închipuit că Eu sunt ca tine. Dar te voi mustra şi îţi voi pune totul sub ochi!

        Esti la fel ca noi toti abis, ai nevoie de iertare. In ochii lui Dumnezeu esti vinovat. Si constiinta ta o stie. De aceea a pus-o Dumnezeu in noi, ca sa nu putem sa ne justificam.

  12. 14/08/2010 5:56 pm

    Și…de ce sunt ateii atât de răi?

  13. 15/08/2010 2:11 pm

    Sunt adventist

  14. 15/08/2010 2:19 pm

    cu tot respectul tu ce religie ai claudiu?

    • 15/08/2010 5:47 pm

      salut, nu am nici o religie, sunt crestin. Totusi ca sa spun asa, apartin de Biserica Crestina dupa Evanghelie din Romania. Dar nu imi prea place sa fiu categorisit dupa o anumita denominatiune. Biblia este stanca pe care sta credinta mea. Si Domnul Isus este Mantuitoul meu.

      • 16/08/2010 7:41 pm

        De acord… dar as dori sa detaliezi despre ce am intrebat!

      • 24/08/2010 8:01 am

        Claudiu:
        „Oare nu ai mintit niciodata, sau mai bine zis, cate minciuni ai spus in viata ta?”
        Sincer, nu-mi aduc aminte, cand eram copil mai spuneam. Ca adult, nu-mi aduc aminte sa fi denaturat vreodata adevarul pentru a face cuiva vreun rau.

        „Iisus a spus ca orisicine se uita la o femeie ca s-o pofteasca a si preacurvit cu ea ininima lui.”
        Inainte de a imi spune ce a spus Isus arata-mi intai ca acest Isus despre care vorbesti este real si nu o fiinta imaginara. 🙂
        Isus a spus multe chestii, la fel de multe a spus si Mohamed, la fel de multe a spus si David Koresh etc. De ce m-ar interesa mai degraba ce a spus Isus decat oricare alt profet al oricarei alte religii? De ce l-as considera pe Isus special si de ce as acorda crestinismului o atentie deosebita de cea pe care o acord altor religii, cand toate divinitatile din toate mitologiile au aceleasi pretentii?
        Dar ca sa revenim la ce zici tu ca a spus Isus: asa, a spus chestia asta. Si ce concluzie putem trage de aici? 🙂

        „Intotdeauna ti-ai ascultat parintii? Le-ai dat intotdeauna cinstea cuvenita?”
        Cand eram copil se intampla sa nu-i ascult uneori, toti facem asta, este o treapta necesara in dezvoltarea fiecarei fiinte umane. Ai copii? Nu cred, dupa cum vorbesti. Eu am si stiu ca este necesar, vital pentru ei ca uneori sa mi se impotriveasca si sa faca altfel decat ceea ce le cer. Nu poti avea pretentia ca un copil sa fie doar un executant care sa indeplineasca orbeste poruncile parintilor.
        Iar cand ajungi adult este posibil sa ai acces la informatii mai noi si mai bune decat ei. De exemplu, daca parintii mei imi spuneau sa ii pun caciula pe cap copilului meu in luna septembrie, nu ii ascultam si il lasam cu capul gol, deoarece stiam mai bine decat ei ca atunci cand sunt 18 grade afara este o greseala sa ii pui bebelusului caciula. Si-ti pot da multe alte exemple de „neascultare”.

        „iti imaginezi in mintea ta ca Dumnezeu este altfel decat cum spune Biblia”
        Drept sa-ti spun eu nu stiu nimic despre D-zeu decat din biblie si din discutiile cu voi, credinciosii. Daca voi spuneti lucruri contradictorii, eu pe cine sa cred? 🙂

        „In ochii lui Dumnezeu esti vinovat. ”
        De unde stii?
        Pentru ce sunt vinovat? Ce anume imi imputa?

      • 24/08/2010 11:27 am

        abis, te intrebasem: daca esti atat de fericit cu viata ta, de ce nu Ii multumesti lui Dumnezeu pt ea?
        Sa imi raspunzi si mie, ca sa te acuz eu: n-ai agatat niciodata gagici fara scopul de a ramane cu ele pana la adanci batraneti?
        N-ai fost niciodata la discoteca? Nu te-ai uitat niciodata la televizor? Nu ai jignit niciodata pe nimeni? Nu ai consumat niciodata carne de porc, zahar, alcool peste masura?
        Evident, daca Dumnezeu a trimis si pe Iisus, si pe Mahomed, si pe Buddha, trebuie sa respecti ce au zis toti :)))

    • 16/08/2010 1:15 pm

      Claudiu si Marian, ce pozitie aveti fata de faptul ca sunt atat de multe confesiuni crestine… astfel incat e mai degraba chestiune de noroc in care ajungi sa devii membru… si nu neaparat ca vreuna ar avea mai mare dreptate decat alta…?!

      • 16/08/2010 7:38 pm

        Confesiunea sau denominatiunea nu te duce in rai Adi.

  15. 16/08/2010 9:08 pm

    sunt atat de multe confesiuni pt ca unii au luat doar ce le-a placut,altii asa au mostenit si nu poti sa le spui altceva pt ca nu accepta,si toti laolalta nu L-au inteles si nici nu L-au cunoscut pe Dumnezeu si ce vrea El de fapt de la omenire.Iudeii au inteles ca pt pacatele lor trebuiau sa taie un miel si sa il aduca jertfa,cand de fapt in Matei 12.7 sta scris dar nimanui nu ii convine:Daca ati fi stiut ce insemneaza:,,Mila voiesc,iar nu jertfe,,n-ati fi osandit pe niste nevinovati.Trebuiau mai intai sa fie milosi cu altii nu sa aduca jertfe si mai tarziu sa faca raul.Au mai inteles ca sa posteasca inseamna sa nu manance si sa isi chinuie corpul cand Dumnezeu spune in Isaia 58.6:”iata postul placut Mie:desleaga lanturile rautatii,desnoada legaturile robiei,da drumul celor asupriti,imparte-ti painea cu cel flamand,si adu in casa ta pe nenorocitii fara adapost;daca vezi pe un om gol acopere-l,si nu intoarce spatele semenului tau.Dar oamenii ce au facut de la inceputuri si pana acum?au vrut si vor sa ajunga cat mai sus prin propriile lor puteri si in drumul lor nu conteaza daca omoara pe cineva sau fura de la cineva sau alte multe lucruri.Cum sa se lase el cand cineva il injoseste sau il vorbeste de rau?Gandeste si el in mintea lui cum sa ii faca mai rau.aici vine departarea de la voia lui Dumnezeu si se cred ceva cand ei sunt o mana de carne si oase care tot in pamant ajunge.Uita ca duhul lor trebuie sa ramana pt Dumnezeu si sa faca voia Lui in totul.In concluzie:sunt o gramada de confesiuni pt ca majoritatea oamenilor nu L-au inteles pe Dumnezeu.

    • 17/08/2010 6:07 am

      aoleu… au solicitat parerea ta personala, nu citate care n-au legatura cu ce am intrebat!!

  16. 18/08/2010 6:25 pm

    parerea mea personala:sunt o gramada de confesiuni pt ca majoritatea oamenilor nu L-au inteles pe Dumnezeu.Ti-am dat exemple de cum au ajuns oamenii sa aiba pareri impartite si prin urmare mai multe confesiuni

    • 18/08/2010 6:51 pm

      Nu stiu ce sa zic… voua vi se pare asta o problema?
      Adica… practic faptul ca sunt atat de multe denominatiuni duce cu gandul ca… adevarul ar fi tare la mijloc, incat tu, in confesiunea ta, ai foarte mari sanse sa nu fi foarte aproape de adevar…
      Adica… daca ar fi 1000 de confesiuni… ar fi sanse de 1/1000 ca una anume sa fie fix cea corecta… cum apreciezi situatia asta?

  17. 18/08/2010 7:54 pm

    sau poate sa fie 1000 de confesiuni gresite de cea adevarata.adica nici una sa nu aiba adevarul in totalitate.:)faptul ca sunt atat de multe confesiuni nu cred ca duce cu gandul ca adevarul e la mijloc.Adevarul este unul singur si oamenii se invart in jurul lui pt ca nu il inteleg.Sunt oamenii aceia care sunt in adevar,aproape de adevar,departe de adevar,sau rataciti total.

    • 18/08/2010 8:52 pm

      Marian… ma bucura obiectivitatea ta!
      Te intreb mai departe… unde divorteaza iubirea ta de adevar… de loialitatea fata de confesiune? … de vreme ce stii ca o confesiune anume nu detine „adevarul”?!

  18. 19/08/2010 12:17 pm

    iubirea mea fata de adevar nu divorteaza in nici un moment pt ca il inteleg pe Dumnezeu.dar divorteaza fata de altele cand acestea se departeaza de adevar.stiu ca o confesiune anume nu detine adevarul cand sustine ca Dumnezeu pedepseste,cand sustine ca nu exista diavol,cand nu stie care este ziua de odihna,cand nu stie ce inseamna ziua de odihna(cei mai multi cred ca trebuie sa doarma toata ziua)

    • 19/08/2010 6:18 pm

      Marian, nu sunt multumit de raspunsul tau!

      • 25/08/2010 8:53 am

        Adi:
        „abis, te intrebasem: daca esti atat de fericit cu viata ta, de ce nu Ii multumesti lui Dumnezeu pt ea?”
        Raspunsul este evident: ca sa ii pot multumi ar trebui ca intai sa stiu ca exista; in al doilea rand, ar trebui sa stiu ca ceea ce este bun in viata mea i se datoreaza lui si ca ceea ce este rau se petrece impotriva dorintei sale. Cum sa multumesc cuiva a carui existenta este incerta?!

        „n-ai agatat niciodata gagici fara scopul de a ramane cu ele pana la adanci batraneti?”
        In ultimii 15 ani, nu. Iar atunci cand am facut-o nu le-am mintit niciodata incercand sa le promit ca voi ramane cu ele pana la batranete daca nu aveam de gand sa fac asta.

        „N-ai fost niciodata la discoteca?”
        Ba am fost, dar nu vad nimic rau in asta.

        „Nu te-ai uitat niciodata la televizor?”
        Da, ma uit uneori, in special la Discovery, National Geografic… Dar nu vad nimic rau in asta.

        „Nu ai jignit niciodata pe nimeni? ”
        Nu imi aduc aminte sa o fi facut.

        „Nu ai consumat niciodata carne de porc, zahar, alcool peste masura?”
        Nu, nu am consumat niciodata peste masura nici zahar, nici alcool, nici carne de porc. Totul cu masura.

        „Evident, daca Dumnezeu a trimis si pe Iisus, si pe Mahomed, si pe Buddha, trebuie sa respecti ce au zis toti”
        Si daca se contrazic unii pe altii? 🙂

  19. 20/08/2010 8:21 pm

    Adi ai vrea sa sustin si eu ca nu exista diavol?biblia dupa care traiesc si e singura mea lumina dupa care ma ghidez in viata spune in apocalipsa 12:9 ca exista.Asadar religia care sustine ca nu exista nu detine adevarul.Tu in religia pe care o ai te ghidezi dupa biblie?sau iei ceva din biblie?

    • 21/08/2010 6:25 am

      Ce legatura are diavolul cu ce te-am intrebat eu de confesiuni?:)
      Deci… nu stiu daca ai remarcat, dar Biblia zice FOARTE multe lucruri…
      Chiar exagerat de multe… avand in vedere si volumul imens.
      Lucrurile astea care le zice in Biblie… nu sunt toate la fel… unele sunt mai clare, altele mai putin clare, unele mai importante, altele mai putin importante.
      Eu plec de la cel mai important lucru din Biblie, si anume ca Dumnezeu a creat tot si ca e cel mai puternic si cel mai bun… in mod absolut si perfect.
      De aici rezulta ca nu are niciun sens ca Dumnezeu sa creeze un diavol. Prin urmare, daca exista pasaje in Biblie care pot fi explicate printr-un diavol, atunci le dau alta explicatie… zic eu, explicatia care cred ca e corecta:)

  20. 25/08/2010 7:23 pm

    Daca afirmi ca sunt lucruri neclare in biblie exista o singura explicatie:nu L-ai inteles pe Dumnezeu.Pentru cei luminati de Duhul Sfant nimic nu ramane neclar.Dumnezeu se descopera in totul celor care il cauta din toata inima.Tot biblia spune si cred ca este pt cei care ”au lucrurile neclare” :,,Macar ca au ochi sa nu vada si macar ca au urechi sa nu auda”Si nu poti sa afirmi ca in biblie sunt lucruri ,,mai putin importante”.Am ascultat o gramada de predici pe marginea a unui verset doar

Lasă un răspuns

