Skip to content

Zece semne ale unui crestin adevarat

10/06/2010

Deoarece se face o mare confuzie intre un crestin adevarat si unul doar cu numele am postat mai jos niste caracteristici ale unui crestin nascut din nou (Ioan cap. 3). De multe ori ateii au dreptate cand ii acuza pe crestini de anumite fapte dar problema este ca se prea poate ca cei pe care ii judeca sa nu fie crestini adevarati ci doar formali care si-au insusit o anumita religie. De aceea va rog cititi si aflati ca tot ce este descris mai jos este doar lucrarea lui Dumnezeu in vietile noastre si nu niste caracteristici pe care crestinul si le adauga prin forte proprii la viata lui.

„V-am scris aceste lucruri ca sa stiti ca voi, care credeti in Numele Fiului lui Dumnezeu, aveti viata vesinica” (1Ioan 5:13)

Iata 10 semne ale crestinismului autentic, preluate din prima epistola a lui Ioan.

Daca esti unul dintre cei care considera ca este un credincios autentic, un crestin adevarat, atunci ar trebui sa satisfaci conditiile de mai jos. Atentie! Acestea sunt semnele ca esti deja un credincios autentic, iar straduinta legalista de a face aceste lucrari in afara harului mantuitor al lui Dumnezeu nu te va duce decat la a falimenta sau la mandrie spirituala. Asadar, daca esti credincios autentic, atunci:

1. Ai partasie cu fratii de credinta – “Dar daca umblam in lumina, dupa cum El insusi este in lumina, avem partasie unii cu altii; si sangele lui Iisus Hristos, Fiul Lui, ne curateste de orice pacat” (1Ioan 1:7)

2. Iti recunosti starea de pacat in detaliile ei
– “Daca zicem ca n-avem pacat, ne inselam singuri, si adevarul nu este in noi” (1Ioan 1:8)

3. Esti implinitor al poruncilor lui Dumnezeu – “Si prin aceasta stim ca Il cunoastem, daca pazim poruncile Lui. Cine zice: „Il cunosc”, si nu pazeste poruncile Lui, este un mincinos, si adevarul nu este in el” (1Ioan 2:3-4)

4. Nu iubesti lumea – “Nu iubiti lumea, nici lucrurile din lume. Daca iubeste cineva lumea, dragostea Tatalui nu este in El” (1Ioan 2:15)

5. Stii cine este Iisus Hristos (anume ca este Dumnezeu) – “Oricine tagaduieste pe Fiul, n-are pe Tatal. Oricine marturiseste pe Fiul, are si pe Tatal” (1Ioan 2:23)

6. Astepti cu nerabdare revenirea Domnului Hristos – “Prea iubitilor, acum suntem copii ai lui Dumnezeu. Si ce vom fi, nu s-a aratat inca. Dar stim ca atunci cand Se va arata El, vom fi ca El; pentru ca Il vom vedea asa cum este.” (1Ioan 3:2)

7. Nu practici pacatul (nu te afli intr-o viata de pacat continuu, ci abandonezi pacatele pe masura ca Duhul Sfant ti le descopera) – “Cine pacatuieste, este de la diavolul, caci diavolul pacatuieste de la inceput. Fiul lui Dumnezeu S-a aratat ca sa nimiceasca lucrarile diavolului. Oricine este nascut din Dumnezeu, nu pacatuieste, pentru ca samanta Lui ramane in el; si nu poate pacatui, fiindca este nascut din Dumnezeu. Prin aceasta se cunosc copiii lui Dumnezeu si copiii diavolului. Oricine nu traieste in neprihanire, nu este de la Dumnezeu; nici cine nu iubeste pe fratele sau.” (1Ioan 3:8-10)

8. Iti iubesti fratii de credinta, fiind gata de orice sacrificiu pentru ei – “Noi stim ca am trecut din moarte la viata, pentru ca iubim pe frati. Cine nu iubeste pe fratele sau, ramane in moarte. Oricine uraste pe fratele sau, este un ucigas; si stiti ca nici un ucigas n-are viata vesnica ramanand in el. Noi am cunoscut dragostea Lui prin aceea ce El Si-a dat viata pentru noi; si noi deci trebuie sa ne dam viata pentru frati.” (1Ioan 3:14-16)

9. Iubesti predicarea, invatatura si auzirea Cuvantului lui Dumnezeu, Biblia – “Noi insa suntem din Dumnezeu; cine cunoaste pe Dumnezeu, ne asculta; cine nu este din Dumnezeu, nu ne asculta. Prin aceasta cunoastem duhul adevarului si duhul ratacirii.” (1Ioan 4:6)

10. Il marturisesti altora pe Domnul Iisus Hristos – “Cine va marturisi ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu ramane in el, si el in Dumnezeu” (1Ioan 4:15)

Anunțuri
69 comentarii leave one →
  1. 10/06/2010 9:15 am

    As dori sa contrazic afirmatia ta initiala. Ateii nu au niciodata dreptate!!

  2. 10/06/2010 9:55 am

    Eu sunt foarte crestin!

    • 10/06/2010 10:24 am

      @Adi
      Nu exista foarte crestin ci doar crestin. Cand zici foarte crestin inseamna ca te crezi mai bun ca altii sau mai crestin ca altii ceea ce este imposibil. A fi crestin este o stare pe care o da Dumnezeu unui om nu este ceea ce face omul.

      Tu spui ca esti crestin, dar daca va fi sa mori in noaptea asta in somn si vei ajunge inaintea Lui Dumnezeu, te va intreba de toate faptele rele ce le-ai facut… crezi ca meriti raiul sau iadul?

      • 10/06/2010 12:35 pm

        Am zis „foarte crestin” in sensul ca iau foarte in serios calitatea de crestin si, da, Dumnezeu joaca cel mai important rol in viata mea !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 11/06/2010 9:14 am

      Apropo, ai spus ca esti crestin, cum este viata ta in raport cu ceea ce scrie in aceasta postare?
      Sunt texte biblice…

      • 11/06/2010 9:23 am

        Sunt, in principiu, de acord cu cele afirmate in postarea ta:)

    • ateu permalink
      28/08/2010 1:52 pm

      adita, scoate acel „s” de la crestin si atunci vei spune un mare adevar……

      • 28/08/2010 2:10 pm

        @ateu
        Am mai auzit asta. Nu poti sa vi cu ceva mai destept?

        Oricum, multumim pentru comentariu.

  3. 10/06/2010 11:12 am

    Nu cred in Iad! Cred ca Dumnezeu are dreptate indiferent de ceea ce cred eu!

    • 10/06/2010 11:45 am

      Inseamna ca nu crezi nici Biblia?

    • sintetic permalink
      10/06/2010 2:40 pm

      E la moda ca fiecare sa sa-si croiasca religia lui personala, luand ce-i place si ignorand ce nu-i place din diverse denominatii. Nu-ti place ideea ca o sa arzi in iad o eternitate daca pacatuiesti? Nu-i nimic, nu e musai sa crezi in ea. Crede doar in rai si binecuvantari. Apropo, crestini se considerau si nazistii.

      • 10/06/2010 3:00 pm

        Pai e vorba sa iei ce zice Iisus, nu denominatiile 🙂

      • sintetic permalink
        10/06/2010 3:45 pm

        Pai atunci, dupa standardele tuturor religiilor si persoanele religioase de pe pamantul asta o sa arzi cu entuziasm in infern/ reincarnezi in vierme/[alta pedeapsa] langa ateii pe care cu atata insufletire ii dispretuiesti. Have fun.

  4. sintetic permalink
    10/06/2010 2:35 pm

    Frumos iti shade. Ne dai lista de mai sus si ne indemni s-o folosim ca sa ne dam seama cine e crestin adevarat si cine nu. Cu alte cuvinte sa ne formam o opinie despre anumite persoane.

    JUDECÁ, júdec, vb. I. 1. Tranz. A-și forma o opinie despre cineva sau ceva, examinând argumentele, luând în considerare împrejurarile, urmările etc.

    Care va sa zica matale ne indemni la pacat. Rusine sa-ti fie ca esti piatra de poticnire pentru apropele tau. Biblia e foarte clara cand e vorba de asta:

    „Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi. Căci cu judecata cu care judecaţi, veţi fi judecaţi, şi cu măsura cu care măsuraţi, vi se va măsura.” Matei 7:1-3

    „Asadar, omule, oricine ai fi tu, care judeci pe altul, nu te poti dezvinovati; caci prin faptul ca judeci pe altul, te osandesti singur; fiindca tu, care judeci pe altul, faci aceleasi lucruri. ” Romani 2:1

    „Unul singur este datatorul si judecatorul Legii: Acela care are putere sa mantuiasca si sa piarda. Dar tu cine esti de judeci pe aproapele tau?” Iacov 4:12

    • 10/06/2010 3:00 pm

      Sintetic, nu judeci ca a judeca inseamna si a gandi, rationa?!?!?

      • sintetic permalink
        10/06/2010 3:39 pm

        A judeca are multe intelesuri. In contextul de mai sus e evident care e sensul in care cuvantul este folosit. Oricum eu imi permit sa „judec” pe cine vreau, un crestin care vrea sa respecte Biblia n-are luxul asta.

    • 11/06/2010 8:41 pm

      @sintetic
      Uite o ressursa buna de citit AICI.
      Ori faci confuzie, ori vrei sa induci in eroare intr-un mod rautacios, ori gandesti superficial. Citeste cu atentie ce ti-am dat.

      • sintetic permalink
        19/06/2010 2:15 am

        Exact ce ziceam mai sus zice si Iosif Ton. Despre tipul asta de judecata vorbeam:

        „Motivul pentru care nu trebuie să judecăm şi să nu pronunţăm sentinţe asupra altora este faptul că noi nu avem toate informaţiile despre persoana aceea. Noi vedem numai nişte manifestări exterioare şi de moment ale omului, dar nu ştim ce este în adâncul lui şi de aceea, dacă îl judecăm vom pronunţa o sentinţă greşită!”

        p.s. Acu vreo 5 ani am participat la o conferinta a „fratelui” Ton la Cluj. Orator bun si carismatic. Povestea cum in tinerete era convins ca „omul nou” al comunistilor nu poate sa fie decat crestin evanghelic. Fun stuff.

  5. 10/06/2010 4:35 pm

    Sintetic, cu cine te certi, de fapt? Si tu intelegi ceea ce scriu eu?

    • sintetic permalink
      11/06/2010 9:17 am

      Nu si nu. Nu ma cert si nici n-am prea inteles ce ai vrut sa zici prin jocul de cuvinte de mai sus.

  6. tropoc permalink
    10/06/2010 4:59 pm

    un documentar care ar fi bine să-l vadă ateii:

    • sintetic permalink
      11/06/2010 8:44 am

      >Toti liderii religiilor lumii au aratat o cale spe dumnezeu, isus a spuns ca el este calea

      Toate religiile sustin ca ele sunt unicele adevarate, si zeii sau profetii lori de origine divina. Crestinismul nu face exceptie

      >Isus a spus „eu sunt dumnezeu”, […] si a dovedit asta prin faptul de necontestat al invierii […] isus a demonstrat ca el este dumnezeu pentru ca a avut puterea sa invie

      Nu exista nici o dovada istorica ca invierea s-a petrecut. Inafara de Bibilie, care nu este considerata document istoric, invierea nu este mentionata nicaieri. Si toata argumentatia legata de avocatul si juristul Simon Greenleaf (1783 – 1853) e gresita din start pentru ca in studierea evenimentelor istorice se foloseste istoria si metodele ei nu dreptul. http://wiki.ironchariots.org/index.php?title=Resurrection

      >invierea este singura doctrina care inalta crestinismul deasupra tuturor religiilor pagane ale lumii mediteraneene

      Fals. O gramada de religii aparute inaintea crestinismului incorporau in dogma lor notiuni legate de inviere. http://en.wikipedia.org/wiki/Resurrection. Si chiar daca ar fi o caracteristica particulara si unica crestinismului, precum reincarnarea la budisti, asta nu dovedeste nimic.

      >bla bla isus e cel mai tare pocaiti-va sau veti arde in iad.
      …..
      M-am plictisit. Filmuletul este plin de erori si are o tenta propagandistica evidenta.

      • 11/06/2010 8:49 am

        Poate sa fie si invierea lui Iisus diferenta dintre crestinism si alte religii dar una foarte evidenta si problema cea mai marea a omenirii pentru care a si venit Iisus pe pamant este pacatul. Nici o religie nu ofera iertarea de pacate.

        De ex. Hinduism-ul tocmai asta incearca sa rezolve, problema pacatului, de aceea au inventat reincarnarea spunand ca cu cat duci o viata mai buna, in viata urmatoare ti se va face cumva un upgrade, dar daca triesti o viata pacatoasa s-ar putea sa fii transformat intr-o musca sau un soarece…. dar este ilogic, ce fapte bune mai poate face un soarece sau o musca… :)? Apoi te mai intrebi, cine coordoneaza acest ciclu? Sunt foarte multe aspecte ale acestei religii care se pot combate foarte usor.

        Apoi mai sunt musulmanii care spun ca coranul este exact cuvantul lui Allah si ca aceasta carte nu s-a schimbat deloc…. si totusi nu Mohamed a scris Coranul ci au scris-o altii dupa moartea lui Mohammed pretinzand ca isi mai aduc aminte ce a spus Mohamed pe cand inca traia. Putin ciudat nu? Plus ca ei tin foarte mult si la traditia orala si aceea este cea care ii invata cel mai mult despre asa numitul „razboi sfant”.
        Daca mai cercetezi putin, vei vedea ca religia lor se inmulteste asa de mult din cauza unitatii familiilor si a importantei de a isi pastra onoarea. In plus uita-te in istorie si afla cum s-a extins islamul in lume.

        Cauta mai mult si fa diferenta, eu nu zic ca crestinismul este mai bun ca celalalte religii ci spun ca Creatorul omului a venit pe pamant ca sa ii ierte de pacatele lor. In schimb o alta mare diferenta intre crestinism si alte religii este ca Crestinismul nu este religie desi multi au facut din el o religie. Crestinismul inseamna ce a facut Dumnezeu pentru om si nu invers. Religia este ceea ce face omul, fapte bune, religiozitate. reguli, etc…

      • sintetic permalink
        11/06/2010 9:07 am

        >Nici o religie nu ofera iertarea de pacate.

        Poftim?! Mai bine documenteaza-te inainte sa afirmi ceva. http://en.wikipedia.org/wiki/Sin

        Surely, Allah does not forgive associating anything with Him, and He forgives whatever is other than that to whomever He wills. (al-Nisa 4:48 and 116)

        The Bahá’í concept of God is both just and merciful. God is seen as being „He Who forgiveth even the most grievous of sins”.[3] Bahá’ís are meant to refrain from focussing on the sins of others, and are meant to have a „sin-covering eye”.[2] Bahá’ís are also forbidden to confess their sins to others in order to have their sins removed. Forgiveness is between a person and God alone, and is thus a very personal affair.

      • 11/06/2010 9:20 am

        Iisus n-a spus nicaieri ca e Dumnezeu.

      • 11/06/2010 9:25 am

        Nu am timp sa iti dau referintele, dar gresit ai spus. Tocmai de aceea vroiau iudeii sa Il omoare pentru ca se facea pe sine Dumnezeu

      • 11/06/2010 9:51 am

        Evreii vroiau sa Il omoare din invidie:)

      • 11/06/2010 10:54 am

        @Adi
        Evreii vroiau sa Il omoare din invidie:)
        Asta crezi tu, dar nu este ceea ce spune Biblia.

      • 13/07/2010 6:51 am

        Pai tocmai Biblia spune… altfel de unde as fi stiut?
        E vorba de farisei… nu erau ei invidiosi ca Iisus se bucura de mai multa popularitate si intelepciune decat ei??

  7. tropoc permalink
    10/06/2010 5:07 pm

    Incredibile Creaturi Ce Sfidează Evoluţia I (2000):

    http://video.google.com/videoplay?docid=-8426651478960709649#

    Incredibile Creaturi Ce Sfidează Evoluţia I (2002):

    http://video.google.com/videoplay?docid=4960797379119065273&hl=ro&emb=1#

    Incredibile Creaturi Ce Sfidează Evoluţia I (2004):

    http://video.google.com/videoplay?docid=6845301795223403369&hl=ro&emb=1#

    • sintetic permalink
      11/06/2010 8:46 am

      Creaturi ce confirma evolutia: restul de 99,9%.

      • 11/06/2010 9:22 am

        Oamenii nu confirma evolutia!

      • sintetic permalink
        11/06/2010 10:24 am

        Oamenii ca tine n-o confirma pentru ca nu o inteleg.

  8. tropoc permalink
    10/06/2010 5:13 pm

    îmi cer scuze, la comentariul de ai sus m-am grăbit cu copy-paste şi am uitat să pun „II” şi „III” în loc de ultimii doi „I”

  9. 11/06/2010 10:57 am

    Sintetic, trebuie sa recunosc ca gluma este reusita:)
    Cu toate acestea, esti constient ca evolutia umanitatii este complet in afara predictiilor darwiniste?

  10. abis permalink
    11/06/2010 11:29 am

    Iata ce spune Isus, care sunt semnele care ii vor insoti pe cei care cred cu adevarat:

    Marcu 16:17-18: Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: în numele Meu, demoni vor izgoni, în limbi noi vor grăi, serpi vor lua în mână şi chiar ceva dătător de moarte de vor bea nu-i va vătăma, peste cei bolnavi îşi vor pune mâinile şi se vor face sănătoşi

    Deci cei care sunt credinciosi adevarati trebuie sa scoata diavolii, sa vorbeasca in limbi straine (fara sa le invete in prealabil), sa ia in mana serpi (veninosi, bineinteles) si sa supravietuiasca muscaturii, sa bea otrava fara sa pateasca nimic, sa vindece doar prin atingere oamenii bolnavi.

    Daca poti face toate acestea, esti credincios, daca nu, inseamna ca nu esti. Facem un test? Te incumeti sa faci o proba a credintei tale conform criteriilor enuntate de Isus?

    • 11/06/2010 12:13 pm

      Vad ca ai gasit destul de repede textele biblie cu privire la semnele ce insotesc pe cei care sunt credinciosi.
      Crezi ca ar fi intelept din partea mea sa beau otrava in fata ta ca sa iti demonstrez ca sunt crestin?

      Daca stii atat de bine Biblia, citeste putin din Ispitirea Domnului Iisus de catre satan. Si vei vedea ca Satan ii spune ca daca este Fiul lui Dumnezeu sa se arunce de pe templu pentru ca este scris (in Cuvantul lui Dumnezeu) ca ingerii Il vor proteja si nu Il vor lasa sa se loveasca cu piciorul de vreo piatra. Iisus ii raspunde ca este scris de asemenea sa nu ispiteasca pe Domnul Dumnezeu… cu privire la asemenea provocari (cu alte cuvinte).

      Totusi, exista crestini care au baut otrava si nu au murit, exista crestini care s-au rugat si oamenii au fost vindecati, etc.. cei despre care vorbesc aici am si cunoscut personal.

      Si as vrea sa ma asculti cu atentie, daca nu este nevoie de aceste semne, nu se vor intampla.

      • 11/06/2010 12:49 pm

        Dar nu inteleg de ce trebuie sa dai o explicatie, in pasajul respectiv era clar vorba despre apostoli in contextul miracolului de la Cincizecime!

      • abis permalink
        14/06/2010 11:12 am

        „Crezi ca ar fi intelept din partea mea sa beau otrava in fata ta ca sa iti demonstrez ca sunt crestin?”

        Nu, pentru ca ai muri. Nu te va ajuta niciun D-zeu sa supravietuisti, ghici din ce motive. 🙂

        In alta ordine de idei, Adi dovedeste ca habar nu are de biblie: nu este vorba despre apostoli in citatul respectiv (dealtfel, nici nu au facut apostolii astfel de fapte), citez din nou:

        Şi le-a zis: Mergeţi în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la toată făptura.
        Cel ce va crede şi se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.
        Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: în numele Meu, demoni vor izgoni, în limbi noi vor grăi,
        Şerpi vor lua în mână şi chiar ceva dătător de moarte de vor bea nu-i va vătăma, peste cei bolnavi îşi vor pune mâinile şi se vor face sănătoşi.

        Deci scrie clar: nu este vorba despre apostoli, ci despre „cei care vor crede”. Cei care vor crede vor putea vorbi in limbi, vor putea bea otrava, se vor putea juca cu serpii, nu apostolii. „Cel care va crede” este subiectul, nu apostolii. Asa ca i-as recomanda lui Adi sa citeasca biblia cu atentie, nu superficial. :))

  11. 11/06/2010 9:19 pm

    4. Nu iubesti lumea – “Nu iubiti lumea, nici lucrurile din lume. Daca iubeste cineva lumea, dragostea Tatalui nu este in El” (1Ioan 2:15)

    aici ” lume”=lumea pacatului,patimile ” cu toate ramificatiile ei. nu se refera la Terra ,natura sau populatia globului din care face parte si crestinul.

    =>sa stii ca un crestin este si cel care tinde sa le realizeze pe cele 10 puncte chiar daca cade din neputinta(nu din viclenie!)se ridica iar cade ,pana cand ori il va prinde moartea in pacat ori in virtute,sfintii le realizeaza pe toate. noi vedem pe sfinti ca pe extraterestri ,supraoameni dar starea fireasca a omului e cea de sfant ,pacatul nu e altceva decat o desfigurare a omului adevarat. sfantul nu face altceva decat sa recupereze starea fireasca a omului creat de Dumnezeu.

    =>iti dai seama …daca un crestin care se straduieste sa faca voia lui Dumnezeu si mai greseste ,ce putem spune de un ateu care nici nu se sinchiseste de ascultarea voii …si ateii sunt aia care fac pe lupii moralisti .
    =>prosti sunt cei care ii baga in seama pe atei cand vorbesc de moralitate.ar trebui sa le dam flit numai cand deschid gura sa rosteasca cuvantul „moralitate”

    Dovada ca ateismul e o prostie

  12. 14/06/2010 11:34 am

    Abis, daca tu ai citit Biblia punand mai mult accent pe forma sintactica decat pe context si invatatura… atunci tu ai citit superficial Biblia!
    Este clar ca lumina zilei ca e vorba de apostoli, nu neaparat de cei 12…. de aia care au fost primi crestini, care erau confruntati cu a-si da viata pentru credinta… in niciun caz de tine sau de altcineva de azi!

  13. 14/06/2010 2:40 pm

    @abis esti in abis

    -daca citeai cu atentie ti-ai fi dat seama ca se referea in special pentru acele timpuri de inceput ale credintei(ca glosolalia ) ,in care „minunile” erau necesare pentru a confirma adevarul credintei si a fi primit crestinismul mai usor ca adevar probat prin faptele minunate si minunile savarsite. o data ce adevarul credintei s-a raspandit ,s-a confirmat ,s-a dovedit de-a lungul a mii de ani si milioane de martiri ,tu mai vrei „semne” ? 🙂 nu au fost mii ,au fost milioane de martiri stiuti si nestiuti si tu mai vrei semne speciale pentru tine ?

    „neam viclean si desfranat cere semn dar semn nu i se va da lui …” a spus Mantuitorul ,cei vicleni in veac nu vor primi semn ; daca esti printre cei vicleni fa bine si scapa de viclenie ,cat mai e timp…

    • 14/06/2010 2:48 pm

      Mersi pt sprijin:)

    • abis permalink
      17/06/2010 11:37 am

      „daca citeai cu atentie ti-ai fi dat seama ca se referea in special pentru acele timpuri de inceput ale credintei”

      Am citit cu atentie si nu am gasit de unde rezulta ca se refera doar la acele timpuri si nu la toti cei care au credinta.

      ” Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: în numele Meu, demoni vor izgoni, în limbi noi vor grăi,
      Şerpi vor lua în mână şi chiar ceva dătător de moarte de vor bea nu-i va vătăma, peste cei bolnavi îşi vor pune mâinile şi se vor face sănătoşi.”

      Unde scrie ca se aplica doar celor de atunci? Indica-mi te rog versetul. Multumesc.

      • 17/06/2010 8:17 pm

        @Abis
        Semnele sunt si pentru astazi. Dumnezeu nu se schimba.

      • 17/06/2010 9:05 pm

        Nu e vorba ca s-ar schimba Dumnezeu in vreun fel.
        Dar ce ti se pare neobisnuit ca adresandu-se unor oameni… lucrurile pe care le spunea Iisus erau valabile pentru acei oameni. De ce ti se pare ca ar trebui sa fie valabile si pentru tine? Esti la acelasi status cu apostolii?
        Logic, by default, cand te adresezi cuiva… nu ai niciun motiv sa crezi ca alte, persoane carora nu te-ai adresat, vor crede ca te-ai adresat lor, nu?!

      • 18/06/2010 6:25 am

        @Adi
        Nu putem sa spunem ca suntem la aceeasi inaltime cu apostolii pentru ca ei L-au vazut pe Iisus, au umblat cu El, au mancat impreuna cu El, au vazut minunile… au avut un mare privilegiu. In schimb, in ce priveste mantuirea…. toti suntem la fel. Semnele acelea sunt pentru cei ce cred nu numai pentru apostoli.

  14. 18/06/2010 6:38 am

    Eu in continuare nu sunt de acord. Prea se invoca asa un caracter profetic la tot ceea ce spune Iisus (fara sa fie evidenta aceasta intentie)… nu vad ce e greu de inteles ca probabil se adresa doar celor care Il ascultau atunci!

    • abis permalink
      18/06/2010 1:48 pm

      Atunci eu astept sa cada de acord credinciosii: ori tot ceea ce spune Isus se aplica pentru toti oamenii, ori tot ceea ce spune se aplica doar celor cu care discuta acolo.

      • 18/06/2010 2:45 pm

        Citeste ce spune Biblia, daca spune ca este pentru cei ce cred asa este

      • 18/06/2010 4:17 pm

        Este vital pt tine acest aspect??

      • abis permalink
        21/06/2010 12:39 pm

        Adi, vital este aerul, vitala este apa… Nu, nu e vital aspectul asta, pot trai foarte bine si daca nu vor cadea de acord.

        Claudiu, deci pentru cei care nu cred (sau nu cred inca) biblia nu poate fi adusa niciodata ca argument. Asta inteleg din ce zici tu.

  15. 21/06/2010 1:54 pm

    abis, pana mea, si daca nu cadem de acord, ce se intampla? Si, daca cadem de acord, iar ce se intampla? Ce importanta teologica are acest lucru? Ce importanta are pt tine?
    Asa poti sa gasesti 1000 de nimicuri de care sa te iei si sa isti zazanie!

    • abis permalink
      22/06/2010 8:43 am

      Ce-i cu pana ta? Ai pene?!

      Ti se pare deplasat daca astept sa cadeti voi intai de acord unul cu altul si apoi sa comentez? Ok, atunci nu mai astept.

      Nu inteleg cum poti numi „nimicuri” cuvintele lui Iisus… Daca o faceam eu, mama-mama ce-mi auzeau urechile…

      • 22/06/2010 5:41 pm

        Nimicuri numesc interpretarea ta… si, in ultima instanta, a lui Claudiu si… in ultima-ultima de tot instanta… chiar si interpretarea mea!

  16. Feynman permalink
    13/07/2010 5:56 am

    Multe din ‘semnele’ tale (n-am avut chef sa le citesc pe toate) sunt netestabile, asa ca nu sunt cu adevarat ‘semne’, sunt doar erori de logica, si anume, psychogenetic fallacy.

  17. 13/07/2010 8:41 am

    Hristos a intemeiat o singura Biserica , nu 30000 de „culte” crestine cate exista azi in lume.

    ” Este un Domn, o credinţă, un botez, „(Efeseni 4,5)

    Iata ce mai spune Apostolul….

    „Vă îndemn, fraţilor, pentru numele Domnului nostru Iisus Hristos, ca toţi să vorbiţi la fel şi să NU fie DEZBINARI între voi; ci să fiţi cu totul uniţi în acelaşi cuget şi în aceeaşi înţelegere (1 Cor 1-10)

    Nu spune sa fim dezbinati in diverse confesiuni, spune sa fim uniti in acelasi cuget (credinta cea dreapta).

    Iar cei care produc dezbinari in Biserica ,sunt denumiti „oameni firesti, care nu au Duhul”, iar scopul lor imediat si de perspectiva este atacul asupra unitatii credintei…

    „Aceştia sunt cei ce fac dezbinări, (oameni) fireşti, care nu au Duhul”(Iuda 1,19).

    Zilnic se mai trezeste cate un eretic sa-si creeze propria lui secta.

    John Smith si Thomas Helwys(baptisti),A.J. Tomlinson si Charles Parham(penticostali),William Miller si Ellen G. White (adventisti),Charles T. Russell (yehovisti)…etc

  18. Daniel B permalink
    09/08/2010 6:18 am

    Eu sunt de acord cu acest test.

  19. Florentina permalink
    29/08/2010 5:23 pm

    comentarii interesante

  20. floryn permalink
    24/10/2010 9:35 pm

    cam slaba pregatire o are cel ce a scris acest articol….DL ISUS spunea ceva despre cei ce vor crede in Numele Lui..ii vor insotii niste semne…! dar asa este cind sunt prea multi ,,INVÀTÀORI,, te sfatuiesc sa citesti Biblia ..nu ca as fi mai bun decit tine sau altii,dar in biblie spune clar si làmurit….DUHUL SFINT !

  21. 19/03/2011 10:21 pm

    mai degraba faceati un blog anti-manele =))=))=)) ganditi-va ca sunteti anti atei, pana la urma sunteti anti oameni (si ateii sunt oameni, exista, respira, le bate o inima, si dupa conceptul vostru, sa arda in iad cu totii:-j) ma rog, dar parca in biblie spunea sa-ti iubesti aproapele..adica nu chiar sa-l iubesti, ci sa-i arati respect, cum si ateii au respect de persoanele religioase (nu-i scuipa-n ochi pt ca-s crestini sau musulmani) si adi spune ca ateii nu gandesc..bn atunci, ganditi voi (cei crestinii, sau cei „foarte” crestini) deci ganditi si-n in locul nostru cum faceti voi de obicei (cu biblia in mana). Ma refer (intr-un mod ironic) ca nu ar mai exista stiinta multumita crestinilor ca voi. SI ATEII GANDESC, AU O MINTE DESCHISA, POT DEMONSTRA CEEA CE VOR, ASTA PENTRU CA NU AU MINTILE INDOCTRINATE CU TOATE CHESTIILE RELIGIOASE!!! si mai stiti ceva?? GANDESC, deci inseamna ca EXIST!!

  22. mihai_piedone2000 permalink
    28/03/2011 2:48 pm

    mai .fr .eu cred ca atei nu-si dau seama k sunt facuti de acelasi dumnezeu,cea ce nu inteleg eu este ca iei se tin mult mai invatati decat aceia care citesc biblia da adevarat gandesc dar la ce? uare gandesc la lucrurile care ne anconjoara si ca exista cu adevarat cineva care lea facut sau crede k sa-u facut asa singure .mai degraba crede in mihai viteazu si nu crede in isus de asemenea am auzit k nu cred in iad , uare cel bun cel care a trit viata pe acest pamant frumos a fost corect si a trait in teama de DUMNEZEU ,uare ajunge-n acelas loc cu criminali cu cei care au furat si au avut oviata murdara eu zic ca nu de acea exista RAI si IAD daca ai citi biblia ai intelege mai multe ..

  23. Adrian permalink
    03/03/2012 2:15 pm

    Conform bibliei, un crestin adevarat se recunoaste prin faptul ca:
    – poate sa culeaga de pe jos serpi veninosi
    – poate bea otrava si sa nu pateasca nimic
    – poate sa alunge demoni

    Faceti voi macar una din astea si apoi mai discutam despre cine e „adevarat crestin” 😀

Trackbacks

  1. Unii atei chiar cred ca au fost crestini …odata « ateii nu exista

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: