Skip to content

Ateii trebuie sa se nasca din nou

27/02/2010

Ioan 3:3 Drept răspuns, Isus i-a zis: „Adevărat, adevărat îţi spun că, dacă un om nu se naşte din nou, nu poate vedea Împărăţia lui Dumnezeu.”

Nasterea din nou resprezinta o schimbare ce Dumnezeu o face intr-un mod supranatural in viata, mintea si inima unui om. Aceasta schimbare defineste un crestin.  Daca veti vedea unul care isi spune crestin dar in rest este la fel ca si tine, are acelasi pacate, te uraste, nu are dragoste, iubeste sa pacatuiasca, nu Il iubeste pe Iisus Hristos, atunci nu poate fi crestin.

De aceea Iisus Hristos mai spune:

Ioan 3:7 Nu te mira că ţi-am zis: „Trebuie să vă naşteţi din nou.”

Altfel nimeni nu poate intra in Imparatia Cerurilor.

Stiti proverbul romanesc „Greseala recunoscuta este pe jumatate iertate”. Noi oamenii avem in inimile noatre o constiinta care functioneaza pe principiul Legii lui Dumnezeu (Cele Zece Porunci). Asta cere si Dumnezeu tuturor oamenilor de pretutindeni sa se pocaiasca, adica sa recunoasca ca sunt pacatosi, sa se intoarca din pacatele lor, sa-si ceara iertare si totusi acest lucru nu este de ajuns. De ce? Cand eram mic faceam tot felul de boacane, daca spargeam un geam la vecinul meu din greseala, acesta ii spunea tatalui meu, iar eu daca imi ceream iertare si recunosteam, tatal meu ma ierta, dar geamul spart tot trebuia platit de tatal meu, de acord? Faptul ca eu recunoscusem si imi cerusem iertare nu repara geamul la loc ci trebuia platit.

La fel se intampla si inaintea lui Dumnezeu, recunoastem, ne cerem iertare dar nu este de ajuns. Trebuie ca cineva sa plateasca pentru ca am incalcat Legea lui Dumnezeu si pentru ca Dumnezeu atat de mult a iubit lumea, L-a dat pe Singurul lui Fiu ca sa fie pedepsit in locul nostru. El a inviat si sta la dreapta Tatalui in ceruri. Dar daca eu nu cred ca El a facut acest lucru, inseamna ca trebuie sa platesc eu de unul singur, iar pentru ca Dumnezeu trebuie sa faca dreptate, pedeapsa pentru incalcarea Legii Lui este o vesnicie in IAD. Nu vreau sa mergi acolo, de aceea pocaieste-te si crede ca Iisus Hristos a murit pentru tine.

Eu aceste lucruri le-am experimentat, imi este usor in intelegerea lor pentru ca Dumnezeu mi-a dat Duhul Sfant si pot intelege Cuvantul Lui. Dar nu vi se pare ca este prea ciudat ca aceste lucruri sa fie inventate, pentru ca sunt si rationale si logice si au treaba cu realitatea, noi stim ca suntem pacatosi, toti o stiu.

18 comentarii leave one →
  1. Feynman permalink
    01/03/2010 9:42 am

    Interesant pasaj ai ales tu… si fac pariu ca nu ai inteles nimic. De ce? Pentru ca acel pasaj se bazeaza pe o anumita echivocare ilogica ce-i valabila in limba greaca. Eu sper ca realizezi ca Isus vorbea alta limba, nu-i asa? Ei, sa vedem… poti gandi?

    • 01/03/2010 11:38 am

      Deci crezi ce spunea Iisus…

      • Feynman permalink
        01/03/2010 3:39 pm

        Omule, tu se pare ca nu pricepi… nu putea sa zica aia, decat daca vorbea greaca cu ala. Sper ca nu crezi ca discutau in greaca, nu? In aramaica sau ebraica (desi ultima nu se vorbea pe vremea lui Isus pe acolo) potrivirea aia de cuvinte nu mai merge… ala nu ar fi avut cum sa fie confuz sa ceara lamuriri suplimentare…

      • 01/03/2010 7:35 pm

        Feynman, sensul pe care in folosete Iisus Hristos cu privire la nasterea din acest pasaj este acela de REGENERARE. Nimeni nu poate intra in Rai, in Imparatia Cerurilor daca nu va fi REGENERAT, iar al doilea cuvant ce este in greaca este cu sensul „de sus”. Adica trebuie sa va nasteti (regenerati) de sus. Iar aceasta lucrare o face Duhul Sfant, daca citesti in context.

      • Feynman permalink
        02/03/2010 8:31 am

        Tu intelegi sau nu? Incearca sa urmaresti „Rastalmacindu-l pe Isus”, e un teolog acolo care e mai bun decat toti pastorii pe care i-ai intalnit tu vreodata la un loc, explica si el acolo care-i faza. Pasajul ala din Biblie NU poate fi real decat daca Isus vorbea atunci in greaca. NU merge in aramaica sau ebraica.

      • 02/03/2010 8:39 am

        Nu merge in greaca spui tu. Dar ce a spus in ebraica? Daca Nicodim este intrigat si vorbeste despre cum se poate ca un om batran sa intre din nou in pantecele mamei sale si sa se nasca din nou, cum se poate ca Iisus sa vorbeasca despre altceva?deci in context gasim si raspunsul, adica se vorbea despre a fi un alt om, eu asa inteleg. Si apoi apotolii folosesc termenul si in epistolele celalalte.

        Si ca este in greaca sau in aramaica, se vede ca Nicodim este indignat de aceasta NASTERE DIN NOU, deci vorbea despre o nastere.

      • Feynman permalink
        03/03/2010 9:23 pm

        Nu, eu am spus ca MERGE DOAR in greaca. Pasajul ala asa cum e are sens doar in greaca. In aramaica sau ebraica e o tampenie.
        Explicatia o s-o gasesti in video-ul mentionat. Ideea e ca nu exista echivocare in limbile respective… ca Nicodim sa fie intrigat.

  2. Robotu' de servici permalink
    01/03/2010 10:37 am

    De ce? Cand eram mic faceam tot felul de boacane, daca spargeam un geam la vecinul meu din greseala, acesta ii spunea tatalui meu, iar eu daca imi ceream iertare si recunosteam, tatal meu ma ierta, dar geamul spart tot trebuia platit de tatal meu, de acord? Faptul ca eu recunoscusem si imi cerusem iertare nu repara geamul la loc ci trebuia platit.

    Dar in cazul in care acest vecin dispune de o infinitate de resurse de tip „geam” si de posibilitatea de monta instantaneu si fara consum de alte resurse geamul respecitv, care este justificarea ca trebuie sa pltesti respectivul geam? Mai mult, tinand cont ca acel vecin este chiar producatorul geamului si are la dispozitie capacitatea de a crea orice fel de geam, de orice tip, la acelasi cost (mai bine zi fara nici un cost), cum se justifica ca a realizat acel geam casabil, in loc sa il faca impenetrabil (mai ales STIIND ca vecinul sau are un copil rau, care se joaca cu mingea pe afara in mod continuu, lucru ce duce in mod PREDICTIBIL la posibilitatea extrem e probabila de sparge geamul)?

    • 01/03/2010 11:36 am

      Nici un judecator drept nu ar lua n considerare argumentul tau. Daca fur un mouse Microsoft de Bill Gates, tot va trebui sa-l platesc chiar daca mai are milioane. Asta se numeste DREPTATE si nu poti trece peste ea.

      • Feynman permalink
        01/03/2010 3:46 pm

        Ce vorbesti? Orice judecator drept ar lua in calcul asa ceva. Exista doua aspecte aici:
        – cand e vorba de resurse infinite si fara cost, asa cum zicea robotu’, judecatorul ar fi zis: „nu s-a produs nici o paguba, nu exista pagubire, nu exista vina”.
        – in cazul in care proprietarul pune un geam casant stiind ca cineva o sa-l sparga, desi putea pune unul incasabil, si se demonstreza ca a facut cu intentie asta… adica a stiut dinainte rezultatul, se poate spune ca e atragere in cursa, si pe chestia asta spargatorul sa scape nevinovat. Asta bineinteles depinde de sistemul juridic si de circumstante, dar daca nu ma crezi, pune tu curent electric in gard stiind ca cineva o sa sara peste el la noapte, si recunoaste ca ai facut asa in fata judecatorului, sa vedem cat de moral te considera ala. Eu zic ca o sa faci puscarie pentru crima.

      • 01/03/2010 7:27 pm

        Dumnezeu a dat legea intentionat. Apostolul Pavel spune in Epistola catre Romani ca nu ar fi cunoscut pofta daca nu i s-ar fi spus „sa nu poftesti”. Daca nu ar fi o lege in Romania, totul s-ar duce de rapa. Tocmai de aceea Dumnezeu a dat o Lege morala (Cele zece porunci) pe care multi le incalca azi iar consecintele sunt pe masura.

        dar daca nu ma crezi, pune tu curent electric in gard stiind ca cineva o sa sara peste el la noapte, si recunoaste ca ai facut asa in fata judecatorului, sa vedem cat de moral te considera ala. Eu zic ca o sa faci puscarie pentru crima.

        am dreptul sa fac acest lucru daca: – ceea ce imprejmuiesc este proprietatea mea
        – si daca atentionez printr-un afis ca exista pericol de electrocutare.

        Vezi, omul are aceasta atentionare in Biblie si Dumnezeu are dreptul sa impuna ce legi doreste pe proprietatea Lui. Esti de acord?

      • Feynman permalink
        02/03/2010 8:35 am

        Aha. Deci e atragere in cursa. Dumnezeul tau e profund imoral.

        Si degeaba crezi tu ca ai dreptul sa omori cum ti se pune pe chelie, doar pentru ca e proprietatea ta, un judecator in toate mintile nu ti-ar da dreptate. Realizezi ca poate fi un copil care se joaca si iti sare gardul? Fara intentie sa faca ceva rau? Si copilul ala (sau alt om) poate nu stie citi, sau din alte motive nu vede afisul…
        Chestia cu Biblia e hilara, o gramada din cei care-s creinciosi nu s-au obosit s-o citeasca, cum poti sa ai pretentia de la unul care nu crede sa citeasca o carte care din perspectiva lui (si in fapt) e infantila si stupida?

      • 02/03/2010 8:43 am

        Feynman, Dumnezeu stie de ce a pus interdictiile acestea si pot sa iti explic si eu desi nu am timpul necesar acum, si a si avertizat. Ce ti se pare atat de neclar? A aratat si pedeapsa, consecinta. Observ ca nu vrei sa dai dreptate oricat ar fi de logic. Unele din aceste principii se afla si intr-un stat fara de care nu ar fi ordine.

      • Feynman permalink
        03/03/2010 9:24 pm

        ‘Dumnezeu stie’ = necunoscute sunt caile domnului, refugiul credinciosilor cand n-au raspunsuri.

      • Feynman permalink
        01/03/2010 3:48 pm

        Bill Gates e Dumnezeu?

      • 01/03/2010 7:15 pm

        Nu. Detine doar compania Microsoft.

      • Robotu' de servici permalink
        02/03/2010 8:22 am

        @Claudiu
        Deci NU este Dzeu. Bun. Eu ma refer la cineva omniscient si atotputernic, deci nu la Bill Gates.

        P.S. Da, daca pui un gard din plasa de 2 m electrificat cand STII ca unul simplu, din plasa de 2m este suficient sa opreasca copii sa iti fure corcodusele, se cheama crima. Fie ca il marchezi vizibil sau nu ca fiind electrificat. Pentru ca tu STII perfect – dinainte – consecintele acelui fapt si ca va veni acel copil si va muri. Cred ca oamenii ar numi o asemenea persoana ”scelerat”. Din nou, aici cuvantul cheie este „stii” si „poti” (pentru lamurirea conceptului de „resurse INFINITE”), deci nu vorbim despre Bill Gates.

      • Feynman permalink
        02/03/2010 8:31 am

        Si atunci, de ce faci comparatia?

Lasă un răspuns

