Skip to content

3 motive pentru care oamenii il resping pe Dumnzeu

14/02/2010

1. Ignoranta:

Rom 1:18 Mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer împotriva oricărei necinstiri a lui Dumnezeu şi împotriva oricărei nelegiuiri a oamenilor care înăbuşă adevărul în nelegiuirea lor.

19 Fiindcă ce se poate cunoaşte despre Dumnezeu le este descoperit în ei, căci le-a fost arătat de Dumnezeu.
20 În adevăr, însuşirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui se văd lămurit, de la facerea lumii, când te uiţi cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El. Aşa că nu se pot dezvinovăţi;
21 fiindcă, măcar că au cunoscut pe Dumnezeu, nu L-au proslăvit ca Dumnezeu, nici nu I-au mulţumit; ci s-au dedat la gândiri deşarte, şi inima lor fără pricepere s-a întunecat.
22 S-au fălit că sunt înţelepţi, şi au înnebunit;
23 şi au schimbat slava Dumnezeului nemuritor într-o icoană care seamănă cu omul muritor, păsări, dobitoace cu patru picioare şi târâtoare.

Mat 22:29 Drept răspuns, Isus le-a zis: „Vă rătăciţi! Pentru că nu cunoaşteţi nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.

2. Mandria:

Joh 5:40 Şi nu vreţi să veniţi la Mine ca să aveţi viaţa!
41 Eu nu umblu după slava care vine de la oameni.
42 Dar ştiu că n-aveţi în voi dragoste de Dumnezeu.
43 Eu am venit în Numele Tatălui Meu, şi nu Mă primiţi; dacă va veni un altul, în numele lui însuşi, pe acela îl veţi primi.
44 Cum puteţi crede voi care umblaţi după slava pe care v-o daţi unii altora, şi nu căutaţi slava care vine de la singurul Dumnezeu?

3. Probleme morale:

Joh 3:19 Şi judecata aceasta stă în faptul că, odată venită Lumina în lume, oamenii au iubit mai mult întunericul decât lumina, pentru că faptele lor erau rele.
20 Căci oricine face răul urăşte lumina şi nu vine la lumină, ca să nu i se vădească faptele.

5 comentarii leave one →
  1. Robotu' de servici permalink
    14/02/2010 5:59 pm

    „Ignoranta” inseamna ca nu il cunosti pe Dzeu. Deci nu ai cum sa il respingi (asta ar preuspune sa stii intai despre el, deci nu mai poti fi ignorant).

    Ai mai uitat un motiv: ca este ilogic, iar dovezile sunt inconsistente…

    • 14/02/2010 10:13 pm

      Inconsistente pentru ca tu vrei sa fie asa.

      Citeste in Evanghelia dupa Ioan 6:66 Din clipa aceea, mulţi din ucenicii Lui s-au întors înapoi şi nu mai umblau cu El.
      6:67 Atunci Isus a zis celor doisprezece: „Voi nu vreţi să vă duceţi?”
      6:68 „Doamne”, I-a răspuns Simon Petru, „la cine să ne ducem? Tu ai cuvintele vieţii veşnice.
      6:69 Şi noi am crezut şi am ajuns la cunoştinţa că Tu eşti Hristosul, Sfântul lui Dumnezeu.”

      Studiaza si vezi de ce l-au respins acei ucenici ai Lui.

    • 16/02/2010 9:53 am

      Un alt raspuns la ce ai spus tu ar fi ca poti ignora o avertizare. Cate accidente nu se produc in lume fara ca oamenii sa se gandeasca macar ca ar putea sa se intample. Si cati oameni nu sunt ignoranti la avertizarile meteorologice de ex.?

      Si tu s-ar putea sa mergi pe principiul, nu se poate intampla tocmai mie, adica sa mori, poate la noapte in somn sau maine. Timpul nu este in mainile tale, nu ai timp sa astepti, Dumnezeu poate fi abordat doar dupa termenii lui pentru ca EL te-a creat. Asta este singura ta sansa.

      • Robotu' de servici permalink
        16/02/2010 10:23 am

        @Claudiu
        Vezi ca in cazul de fata exista mai multe avertizari, fiecare fundamental diferita. Cum ar veni, una zice ca maine este ploaie,, alta zice ca maine este soare. Intrebare: eu merg la picnic sau nu?

        Mai mult, daca eu nu stiu nimic despre respectiva avertizare (deci sunt ignorant cu privire la ea)? In acest caz eu nu pot respinge avertizarea ca va ploua, deoarece eu efectiv nu stiu despre ea. Nu?

  2. Feynman permalink
    22/02/2010 12:56 pm

    4. Dumnezeu nu exista.

Lasă un răspuns

