Skip to content

Dialog

02/11/2009
by

athiest image

16 comentarii leave one →
  1. Plictis_transcendental permalink
    04/11/2009 1:36 am

    Draga Claudiu, iti pun o intrebare care poate parea superficiala (mai ales comparata cu discutiile despre fizica subdivina) dar care simt ca ascunde ceva mai complex : Cum isi mai poate un crestin pastra credinta cand teoreticienii istoriei religiilor ne dau dovezi despre atatia alti dumnezei care au murit si au inviat pentru inaltarea oamenilor (Zalmoxes, Zoroastru, Apollon, chiar si serbarile dionisiace aveau cu sens inversat – prin exces – functia de a transcende materialul) cand crestinismul e o mare religie doar datorita expansionismului europeanm Cum iti poti mentine credinta intr-o carte care ti s-a spus ca e sub inspiratie divina?? Mai exista miliarde de astfel de carti!!!!!! Cum poti sa accepti eclectismul si similaritatile si furtul de mituri din culturi f diverse care se regaseste in aceasta carte de temelie pt credinta unui crestin? Cum sa aduci argumente bazate pe inchiderea ochilor si nu pe cultivarea discernamantului? Cum?
    Sunt mai multe intrebari dar se refera defapt la aceeasi problema : de ce sa te inchizi in ignoranta doar pentru ca asa este mai lejer??

    • 04/11/2009 7:50 am

      Nici unul dintre „zeii” enumerati de tine nu iarta pacatele.

      Eu cred in Dumnezeul care a creat tot ceea ce ne inconjoara. Biblia vorbeste despre acel Dumnezeu, cand ma uit cu bagare de seama la lucrurile facute de El ma minunez. Deci creatia ma face sa stiu ca El este si pe acest Dumnezeu il cunosc si intr-un mod experimental.

      • Feynman permalink
        04/11/2009 11:47 am

        De unde stii tu ca nu iarta pacatele? LOL

      • 04/11/2009 11:48 am

        Cand ai vorbit despre acei zei, ma gandeam ca stii cate ceva despre ei.

        Numai Dumnezeu poate ierta pacatele. Iar daca vrei sa vezi pacatele tale, citeste cele 10 porunci si vezi cate ai incalcat dintre ele?

      • Feynman permalink
        06/11/2009 8:58 pm

        Imi pare rau, dar eu nu consider toate cele zece porunci ca fiind pacate. Doar o parte din ele. Te prinzi tu de care e vorba.

        Apropo, in cele zece porunci nu scrie nimic de pedofilie. Daca respecti cele zece porunci dar esti pedofil, nu esti pacatos?

        Fiecare sustine ca numai zeul lui poate ierta pacatele. Eu pe cine sa cred? Pe cine minte mai frumos? Pe cine e mai convins de propria minciuna? Pe cine are mai multi adepti? Pe cine are credinta mai veche?
        Nah, prefer sa aleg ratiunea in schimb. Si evidenta experimentala.

      • 07/11/2009 1:37 pm

        Isus Hristos a spus sa iubesti pe Dumnezeu cu toata inima ta cu tot sufletul tau si cu toata puterea ta si pe aproapele tau ca pe tine insuti. Si a mai spus ca in aceste doua porunci se cuprind toata legea si proorocii. Inseamna ca daca iubesti pe aproapele tau nu ii faci rau, absolut nimic rau.

      • Plictis_transcendental permalink
        09/11/2009 9:39 pm

        pai asa faceti mereu voi cu religia… cand vine o dilema logica nu o rezolvati ci va refugiati in formulari mistificate….

      • Robotu' de servici permalink
        10/11/2009 9:28 am

        @Claudiu
        Daca credinciosii s-ar rezuma DOAR la iubire, ce buna ar fi viata… Din pacate ei si actioneaza, ceea ce strica toata treaba…

      • Feynman permalink
        15/11/2009 1:06 pm

        Eu am facut mai mult, mult mai mult decat atat. Am salvat doi oameni de la moarte. Si nu sunt medic, nu am o profesie care sa ma faca sa fac asta din datorie profesionala.
        Tu cati ai salvat de la moarte? Sa declari iubire e usor, sa actionezi e mai greu…

      • Plictis_transcendental permalink
        07/11/2009 2:09 am

        Te rog sa te documentezi despre zoroastrism si sa vezi ca acolo apar aceste idei de iertare si judecata chiar si ideea de judecata finala. Pe langa toate similaritatile cu mitul biblic. si sa stii ca Zoroastru a trait cu vreo 1200 – 1500 ani iHr. Si faza ca sunt mai multe carti deci e adevarat, e ca si cum am spune ca sunt mai multi non-crestini pe lume si deci crestinismul este non-adevarat. asa ca atentie putin si la argumente.
        Si vreau sa te mai intreb un lucru. Te-ai nascut pe lume intr-o familie pe care nu ai ales-o si persoanele de care esti dependent fizic, emotional, intelectual etc iti spun ca esti un pacatos si ca trebuie sa faci 1000 de chestii ca sa ajungi fericit. Initial le crezi ca vorba aia… dar cand iti mai vine mintea la cap si vezi ca viata nu e doar alb-negru bine-rau, ce faci?

  2. Plictis_transcendental permalink
    04/11/2009 1:39 am

    Mi-am adus aminte si de filmul Zeitgeist care la un nivel facil prezinta informatii foarte coerente. Care este atitudinea unui crestin fata de un astfel de film. Si te rog sa nu imi spui ca satana le-a intunecat mintea ca nu te cred
    Merci:D

    • 04/11/2009 12:10 pm

      In ce priveste tema despre cum ca Isus este un mit, nu sunt de acord pentru ca viata lui Isus este demonstrata din p.d.v. istoric. Asemanarile lui Isus cu alti asa zisi „salvatori” sunt nefondate. Relatarile despre acei „salvatori” sunt niste legende care au murit odata cu cei care le-au inventat, pe cand Isus inca castiga inimile oamenilor de 2000 de ani incoace fara razboi si doar prin dragoste, si asta pentru ca Dumnezeu s-a umulit pana acolo ca a devenit un om si nu a venit pe un tron de rege ci a venit in saracie, a fost batjocorit, scuipat si pana la urma ucis.

      Poate ai fi putut spune, ca Dumnezeu este acolo pe undeva si nu a interactionat niciodata cu oamenii, dar acum 2000 de ani a venit pe pamant iar Biblia care are la baza cele mai multe manuscrise decat orice alta carte din lume, atesta ceea ce Dumnezeu a facut prin Isus Hristos.

      • Feynman permalink
        06/11/2009 8:54 pm

        Come on, daca era cine zici tu ca era, nu trebuia sa se umileasca, putea sa „salveze” si altcumva. Si de la ce sa salveze? De la pedeapsa data tot de el? Hilar.
        Ce nevoie are un zeu de umilinta? Ce nevoie aveti VOI de umilinta lui?

    • 04/11/2009 12:14 pm

      In ce priveste temele despre animalele schingiuite prin abatoare sunt de acord.

  3. Feynman permalink
    06/11/2009 9:00 pm

    Apropo, dialogul tau nu e decat o evitare a raspunsului, un failure to state – ilogic.
    Crezi in Zana Maseluta? Nuuu? Cand o s-o iei in serios o sa-ti demonstrez ca exista.

  4. Plictis_transcendental permalink
    07/11/2009 2:12 am

    P.S.
    Logic vorbind e acelasi lucru a spune ca am un Dumnezeu care s-a auto-generat si a creat lumea cu a spune ca am o lume care s-a auto-generat 😉

Lasă un răspuns

